stuit

Hoi meiden,

ik ben vandaag 36 weken zwanger.
We denken dat de kleine nog in een stuit ligt, dus dat is wel vervelend.
Morgen heb ik een echo en dan weet ik het zeker.

Nu even mijn vraag:
heeft iemand ervaring met een ziekenhuis/gyneacoloog voor het draaien van het kindje in de omgeving Utrecht?? Ik zit zelf bij het Diaconessezhs in Utrecht. Ik hoop dat iemand me wat meer kan vertellen over wie een goede gyneacoloog is wat draaien betreft etc.
Mag ook elders in het land als het de moeite waard is hoor!

Alvast dank!!!
lfs. Monique
 
in amsetrdam in het slotervaart ziekenhuis zit een geweldige vroedvrouw die al meer dan 20 jaar versie doet zoals dat heet. ze heet riet van balen en heeft een slagingspercentage van meer dan 60% gemiddeld is het 25% dus het is de moeite waard. maar in jouw omgeving zit er vast ook een die heel goed is
 
in veel ziekenhuizen doen ze niet meer draaien. het is onnatuurlijk en er zitten verschillende risico's aan. het ligt er ook aan hoeveel vruchtwater je hebt. hoe groot je kindje is, hoe jouw conditie is, hoe de navelstreng ligt waar de placenta ligt enz. alles moet 100% goed zijn, anders draaien ze het niet. ik zou het zelf nooit laten doen. mijn meisje lag t/m 34wk in stuit. heeft zich alsnog gedraaid maar is nog niet ingedaald.
een meisje bij me op de joga heeft ook een stuitligging. zij krijgt ook een keizersnee. dat is het veiligst voor het kindje en daar gaat het tenslotte om. het kindje was ook vrij groot, dus die wilde ze niet draaien.
ik hoop dat je voor de veiligheid van je kindje gaat.
heel veel succes ermee en hopelijk dat ie uit zichzelf nog een poging waagt om te draaien.
liefs v sandy
 
Terug
Bovenaan