stuit

Hoi,

Gister bij de VK bleek dat onze inimini gezellig zijn voetjes steeds in mijn blaas plant.Deze meneer of mevrouw ligt in een stuit. Nu is er nog genoeg tijd om te draaien (au), maar ik heb er toch wat minder goed van geslapen vannacht.
Zijn er meer bij wie de baby in de stuit ligt, of hier ervaring mee hebben vanuit een vorige zwangerschap?

Ben benieuwd naar jullie verhalen!

Groetjes
(29+5)

Mijn baby ligt ook nog in een stuit. Ben nu 32w3d. Ik maak me er nog niet zon zorgen om, want mijn baby ligt ook wel eens andersom, is nog gewoon lekker aan het draaien. Heb over twee weken nog een echo.

Ik heb zelf geen kindje in stuit gehad maar onze verloskundige werkt samen met een accupunturist ( hoe schrijf je dat) en die kan met een of andere soort sigaar onder je tenen te houden ( klinkt vaag) maar hij heeft iets van 70% kans om de baby zelf daar door te laten draaien, dan hoef je dus niet naar het ziekenhuis om de gyn het te laten proberen.
Hou dit in je achterhoofd mocht het draaien door een gyn niet lukken.

Mijn 2e lag in stuit. Hij heeft zichzelf bij 32 weken gedraaid. Nu ligt nummer 3 ook in stuit en soms ook dwars. Ik heb voldoende vruchtwater volgens de verloskundige dus hoef ik me nog geen zorgen te maken. Ze kan nog alle kanten op. Helaas heeft ze geen zin om een keer met haar hoofd naar beneden te liggen zodat ze weet dat dat best leuk is! In week 36 kan je proberen de kleine te laten draaien. Effe afwachten nog!

Hi,

Mijn eerste heeft in een stuit gelegen en heeft met 37 weken een draaipoging gehad, die niet gelukt is. Indertijd kreeg ik ook te horen dat accupunctuur (al dan niet gecombineerd met Moxa therapie (die sigaar die iemand beschreef) heel goed kan helpen, alleen was ik als de dood voor naalden!
Dit moet je zeker niet te vroeg laten doen, omdat je kindje dan weer kan draaien.
Verder kreeg ik toen als advies om met het hoofd op de grond te gaan liggen en op mijn knieeen (kan je je daar iets bij voorstellen), als het kindje in beweging was. Dat heb ik wel gedaan, maar heeft niet geholpen.

Verder zou het kunnen helpen om het einde van de blaasmeridiaan te stimuleren als drukpunt. Dit kan je doen door een rijstekorrel goed stevig vast te plakken op dat punt; maar eerlijk gezegd zou ik dat niet zomaar zelf doen omdat ik niet weet hoe dat precies werkt en of je dan wel op de juiste plaats zit.

Succes.

Gr. tamara
(februari mama)

Terug
Bovenaan