stuit

Vandaag weer een APK bij de Vk gehad. Ik ben nu 34 weken zwanger en de kleine ligt in een stuit. maar ik had ook veel zwemwater zei ze. Volgende week een liggingsecho en als hij dan niet wil draaien, dan gaan ze hem een 'handje helpen'. Ik vind het allemaal wel een beetje spannend met onze dwarsligger. Hij is heel erg actief, als hij gaat draaien, dan voel ik dat echt overal, en steken, auw. Echt een voetballertje. En regelmatig harde buiken, ljkt net alsof meneer ze veroorzaakt ... ;-(

Hoi hoi,

Ik breek ff in van de aprilclub, ik heb mijn kleine meid bij 36+2 laten draaien. Ze lag dwars in mijn buik, met haar hoofd rechts onder mijn ribben en haar billen links onder mijn ribben.

Ik vond het doodeng om haar te laten draaien door de verhalen die ik op internet gelezen had. (Begin er aub niet aan om die te lezen, je leest alleen de slechte ervaringen helaas zet nooit iemand goede ervaringen online)
De verloskundige die de versie deed legde precies uit wat ze ging doen en welke punt meestal t vervelendste punt is. T vervelendste punt blijkt te zijn als je baby dwars in de buik komt te liggen. Dat deed de mijne al weken dus daar heb ik geen last van gehad. Binnen 5 minuten was onze meid gedraaid, nu ben ik 38+3 en ligt ze nog steeds heerlijk met haar hoofdje beneden.

Op YouTube kun je een filmpje vinden over uitwendige versie en kan je zien dat t niet zo heel veel voorsteld. Als t goed is heeft je verloskundige ook een instructiefilmpje waar je om kunt vragen.

Veel succes!

Ik heb ook een dwarsligger, maar ben pas 32 weken. De oudste lag ook overdwars en deze ook. De oudste is zelf nog gedraaid met bijna 38 weken. Zolang je je kindje nog voelt draaien heeft een versie weinig zin. Dan heeft het ook nog de ruimte om terug te draaien. Ik zou me, zolang je hem nog voelt draaien, zeker nog geen zorgen maken.

Terug
Bovenaan