Stuitbevalling/Keizersnede

Wij zijn er achter gekomen dat ons kindje in een onvolkomen stuit ligt. Dit houdt in met de voetjes bij het gezicht. Wij staan nu voor de keuze van een stuitbevalling of keizersnede. Gezien de risico's voor de baby zijn wij geneigd om te kiezen voor een keizersnede. Wij zouden graag reacties vernemen van mensen die een stuitbevalling hebben meegemaakt.

Hoi, kijk eens bij Hennie op 15/10 en bij Monique op 10/10, die zaten in dezelfde situatie en daar zijn aardig wat reacties geplaatst(ook van mij).

Succes ermee en laat evt nog eens horen hoe het gegaan is.

Ik heb 4 jaar geleden een stuit bevalling gehad en het bleek zelfs een volkmen stuit te zijn. Mijn advies is ga voor de keizersnee, want er zijn risico's met een stuit bevalling. Maar lees eerst even in een aantalboeken hoe het in zijn werk gaat dan kan je altijd nog zelf kiezen.

Ik snap werkelijk waar niet dat er mensen zijn die het risico nemen. Ik ken in mijn omgeving alleen al 3 kindjes die zwaar gehandicapt zijn door een stuitbevalling. Let wel de moeders wisten wel van de risico's maar wilden niet zo'n groot litteken op hun buik. Doe wat het beste is voor jou en vooral voor je kind. Dat is in dit geval dan toch echt een keizersnede. Het klinkt heel hard wat ik nu zeg, maar zou jij jezelf vergeven als jij perse een 'normale' bevalling wilt, en dat daardoor je kind gehandicapt is. En dat terwijl het eigenlijk een 'gezond' kindje is.
Heel veel sucses en doe wat je hart je ingeeft.

Ik wilde jullie laten weten dat wij inmiddels het besluit genomen hebben om voor een keizersnede te gaan. A.S. maandag horen wij wanneer ons kindje gehaald gaat worden. Bedankt voor jullie reacties.

Hoi,
mijn zoon bleek 10 dagen voor de uitgerekende datum in een stuit te liggen. Ik ben onlangs, 8 november, bevallen dmv een keizersnee. We kwamen voor een versie in het ziekenhuis, en konden blijven voor de sectio, toen het keren niet lukte. Gelukkig had ik alles bij me. Het gaat voortreffelijk met ons.

Terug
Bovenaan