Hi! Ik zat 3 maanden geleden ook in jouw situatie.
Ik baalde ook wel, want had me ook ingesteld op een normale bevalling en zag er ook eigenlijk helemaal niet tegenop (voor zover dat kan dan). Ik heb na heel veel nadenken gekozen voor de keizersnede, maar dat had meer te maken met andere dingen.
Bij onze zoon was bij 34 weken geconstateerd dat hij niet zo goed meer groeide en dit bleek bij 36 weken nog steeds zo te zijn (hij werd groter geschat dan gemiddeld de hele zwangerschap, maar stond sinds toen vrijwel stil). Ook had ik erg weinig vruchtwater en werd ik medisch (wat je sowieso wordt bij een stuitbevalling of keizersnede natuurlijk, maar ook zonder stuitligging zou ik medisch zijn geworden door de groei van onze zoon). Hierdoor werd het einde van de zwangerschap nogal stressvol voor mij en had ik er geen goed gevoel meer bij, wilde eigenlijk zo snel mogelijk hem op de wereld hebben omdat ik niet zoveel vertrouwen meer had in mijn lichaam. En op die manier een stuitbevalling in gaan wilde ik niet. Ik had ergens gelezen dat het (met een bevalling sowieso, maar als het een stuitbevalling is misschien nog ietsje meer) heel belangrijk is er zelf wel echt vertrouwen in te hebben. En dat had ik dus ineens niet meer, dus werd het een keizersnede.
Die viel me overigens wel mee in die zin dat ik er heel snel van hersteld ben (ik liep de dag erna alweer rond). De keizersnede zelf ging heel snel en vond ik onwerkelijk, maar op zich wel 'fijn' (ze doen hun best het een fijne ervaring te maken).
Maar goed, als ik jou was.. als jij graag een normale bevalling zou willen hebben en de gynaecoloog die veel stuitbevalervaring heeft geeft je groen licht (en de baby is niet te groot), zou ik dat proberen, zolang je er zelf vertrouwen in hebt dat je het kunt (en dat is zo!). Overigens is een spoed keizersnede bij een stuitbevalling wel anders dan een 'normale' spoed keizersnede is mij verteld, omdat bij een stuitbevalling iedereen op de hoogte is van dat er een stuitbevalling aan het plaatsvinden is en dus in feite al standby staat voor een evt keizersnede. Ze laten je ook veel minder lang 'doorgaan' dan bij een bevalling waarbij de baby goed ligt voor ze besluiten tot een keizersnede (nemen dus geen risico).
Als de zorgen omtrent mijn zoontjes groei en alles er niet waren geweest had ik ook voor een stuitbevalling gekozen. Maar helaas is bij een baby in stuitligging kiezen tussen twee opties met allebei nadelen

.