Stuitbevalling of keizersnee

Ik ben nu 28 weken zwanger van ons 2de meisje.
Vandaag kregen we een extra echo.
Ons meisje ligt nog in stuit.
Hoeveel kans is het denken jullie dat het nog kan draaien?
Ons dochtertje Silvy van net 2 jaar is 6 weken te vroeg geboren en met de bevalling van Silvy ben ik ook 3 liter bloed verloren.
Daarom loop ik ook vanaf nu bij de gynacoloog.
Ik heb al sinds een paar weken last van harde buiken erg vervelend.
Heeft er iemand van jullie al eens een stuitbevalling gehad en hoe heb je dat ervaren?
Ik zit de denken om te kiezen voor een keizersnee omdat een stuitbevallig mijn zwaar lijkt.
Ik ben ook zo bang weer zoveel bloed te verliezen.
We hopen allereerst dat ons 2de meisje langer in mijn blijft zitten als ons dochtertje Silvy.

Liefs

Hallo,

je baby heeft nog heel veel tijd hoor, mijn kinderen (3 en 1 jaar) zijn pas in week 37 en 38 goed gaan liggen! Wonder boven wonder ligt nr 3 nu al goed!
Weet ook niet of ik voor een stuitbevalling zou kiezen, toch extra risico's. helemaal als je bij de eerste ook problemen hebt gehad.

Groetjes Akk

ik heb bij nummer 1 gekozen voor een keizersnede. Het risico voor mijn zoontje vond ik te groot.

Mocht deze tijger weer in een stuit liggen, dan ga ik automatisch voor weer een keizersnede en laat ik het niet uitwendig draaien. Deed erg zeer en zorgde ervoor dat de hartslag van mijn zoontje ineens drastisch omlaag ging.

Mocht je dochter in een stuit blijven liggen, dan kan je ook Moxa therapie proberen. 70 procent kans dat het kindje dan niet meer in een stuit ligt. Je moet het wel voor een aantal weken voor de bevalling doen. De therapie is pijnloos!

Niet bang worden hoor, je kindje heeft nog zoveel tijd!!!! Mijn eerste lag pas met 34 weken goed!
En bij 28 weken zegt het niks over een eventuele stuitbevalling. Misschien ligt het nu wel met het koppie naar beneden en ben jij nog zo bang. Het heeft nog zoveel ruimte om te draaien!

En ja... dat je je soms zo zorgen maakt over het bloedverlies dat kan ik me voorstellen. Hoe groot is de kans dat het nog eens gebeurd? Probeer het eens met je vk/gyn te bespreken, misschien dat zij/hij je wat gerust kan stellen.

hey hey

toevallig was ik bij de verloskundige geweest een dinsdag.. en die zei dat mijn kleintje ook met het bolletje naar boven ligt.
en ze zei ook dat het nog alle tijd heeft om te draaien!!
nou maakt mij dat niet zo veel uit want ik weet nu al dat ik zo ie zo een keizersnee gaat krijgen dus is het niet zo heel belangrijk hoe die kleine ligt.
maar ze zei dat het zelfs nog na 36 weken kon draaien en dat ze ook wel mee maken dat het een kindje vlak voor dat de bevalling gaat beginnen in eens goed is gaan liggen... het kan dus alle kanten nog op!! ik snap je bezorgdheid heel goed hoor..,
maar wat de ligging betreft denk ik dat je je nog niet al te veel zorgen moet maken (ook al is dat heel makkelijk praten van een ander :))

het valt allemaal niet mee als je een hele nare ervaring heb gehad met een eerdere bevalling..
en misschien is het idd wel heel handig deze gedachten met je gyn tedelen en kunnen die je advies geven en je idd gerust stellen...

succes en niet te veel stressen en piekeren (voor zo ver dat gaat lukken)

liefs shirl.

Ik kom even inbreken ;) ik ben 21 maart uitgerekend en ons 2de kleintje heeft tot31 weken in stuit gelegen!
En inmiddels is ie uit zichzelf gelukkig gedraaid, dus het kan echt nog.
Ik kan me je gevoel en gedachten heel goed voorstellen want het speelde bij mij ook zo door mijn hoofd.
De vk heeft mij gerustgesteld door uit te leggen dat wanneer de kleine toch in stuit zou blijven liggen ik altijd de keus zou hebben/krijgen hoe te bevallen.
Dus of stuitbevalling of keizersnee. Zelfs het proberen te draaien zou een eigen keus zijn.
Ik had zelf sowieso een keizersnee gekozen ik vind het stuitbevalling veel te risicovol.
Maar komt goed hoor en probeer het los te laten.........!

sucses gr louise

Terug
Bovenaan