Hoe was je eerste bevalling? Is die een beetje 'normaal' verlopen? Welk advies geeft je gynaecoloog? Als hij/zij vindt dat het risico niet te groot is om voor een stuitbevalling te gaan; mijn advies is zeker doen!!!!!! Niet vergeten dat een keizersnede een grote buikoperatie is. Met risico's voor jou, het kindje en dat het ook voor een eventuele volgende zwangerschap consequenties heeft. Mensen denken vaak veel te licht over een keizersnede!! Super fijn dat de mogelijkheid er is als het niet anders kan of in een 'nood'situatie, maar er zou veel minder makkelijk over gedacht en gesproken moeten worden!!!!!!!
Sorry, nu ik het even terug lees komt het wel erg prekerig en belerend over, maar dat komt ook omdat ik me echt kapot erger aan het feit dat in Amerika ongeveer 80% (!) van alle bevallingen een keizersnede is!!!!!! Echt belachelijk!!
Je moet doen wat je gevoel je in geeft, maar mijn advies is, om goed met de gynaecoloog de voor- en nadelen van beiden door te nemen en dan een weloverwogen beslissing te nemen. Succes!!