Stuitbevalling

<p>Hallo allemaal.</p><p>Ik ben nu 38 weken zwanger en onze baby ligt in volkome stuitligging (kleermakerszit). We hebben een mislukte draaipoging gehad. Vorige week weer een liggings echo gehad en de baby is aan het indalen. Na een goed gesprek hebben gaan we voor een stuitbevalling. Het is ons 2e kindje en ik voel dat ik het kan.</p><p>Zijn er hier moeders die ervaring hebben met een (volkomen)stuitligging en bevalling (dus geen keizersnede)?</p><p>Groetjes</p>
 
Ik heb geen ervaring met bevallingen, ben zwanger van de eerste. ;) Mijn moeder moest bevallen van mij, had meteen 7 cm ontsluiting. Mocht snel gaan persen. Tot het moment de verloskundige voelde dat ik op de kop zat, ik had mijn voeten in mijn nek. Mijn moeder moest halsoverkop naar het ziekenhuis. De bevalling heeft in totaal 3u en 3 kwartier geduurd. Mijn moeder vond mijn bevalling een eitje. ;) Dus ik geloof zeker dat het kan een ook dat het echt geen zware bevalling hoeft te zijn! 
 
Hoi,2,5 jaar geleden ben ik bevallen van ons dochtertje, ze lag ook in volkomen stuit. Ben bevallen bij 40+6 weken. Ik kijk er heel positief op terug! Smorgens braken mn vliezen, ze had in het vruchtwater gepoept dus moesten gelijk naar het ziekenhuis. Waren om 7 uur in het ziekenhuis, maar had geen weeen. Die begonnen rond 9 uur. En om 1 uur was ze er. Weeen waren goed te doen, en na 2 keer persen was ze er! Heel bijzonder en mooi, en goed te doen hoor! Veel succes, en, je kan het!?