Stuitbevalling

<p>Hallo allemaal.</p><p>Ik ben nu 38 weken zwanger en onze baby ligt in volkome stuitligging (kleermakerszit). We hebben een mislukte draaipoging gehad. Vorige week weer een liggings echo gehad en de baby is aan het indalen. Na een goed gesprek hebben gaan we voor een stuitbevalling. Het is ons 2e kindje en ik voel dat ik het kan.</p><p>Zijn er hier moeders die ervaring hebben met een (volkomen)stuitligging en bevalling (dus geen keizersnede)?</p><p>Groetjes</p>
 
Ik heb geen ervaring met bevallingen, ben zwanger van de eerste. ;) Mijn moeder moest bevallen van mij, had meteen 7 cm ontsluiting. Mocht snel gaan persen. Tot het moment de verloskundige voelde dat ik op de kop zat, ik had mijn voeten in mijn nek. Mijn moeder moest halsoverkop naar het ziekenhuis. De bevalling heeft in totaal 3u en 3 kwartier geduurd. Mijn moeder vond mijn bevalling een eitje. ;) Dus ik geloof zeker dat het kan een ook dat het echt geen zware bevalling hoeft te zijn! 
 
Hoi,2,5 jaar geleden ben ik bevallen van ons dochtertje, ze lag ook in volkomen stuit. Ben bevallen bij 40+6 weken. Ik kijk er heel positief op terug! Smorgens braken mn vliezen, ze had in het vruchtwater gepoept dus moesten gelijk naar het ziekenhuis. Waren om 7 uur in het ziekenhuis, maar had geen weeen. Die begonnen rond 9 uur. En om 1 uur was ze er. Weeen waren goed te doen, en na 2 keer persen was ze er! Heel bijzonder en mooi, en goed te doen hoor! Veel succes, en, je kan het!?
 
Hoi,ik ben 3 weken geleden dmv een stuitbevalling bevallen van een prachtige zoon ?Het ging bij mij heel snel en soepel. Het was ook mijn tweede bevalling. Om 7 uur in de ochtend braken mijn vliezen, rond half 9 begonnen de eerste weeen te komen. Toen werd het snel heftiger, dus direct naar het ziekenhuis en daar had ik al 6 cm.Een uur later, had ik volledige ontsluiting wn mocht ik gaan persen. Om 11.45 is onze zoon geboren, dus in totaal minder dan 5 uur!Zelf merkte ik eigenlijk tijdens het persen helemaal niet dat hij in stuit lag, en de sfeer was erg ontspannen en relaxed. De gyn heeft niks gedaan, alleen gekeken ?Ik heb ook geen knip gehad uit voorzorg en alleen 1 klein scheurtje, dus ook geen last gehad van de hechtingen.Dus het kan zeket soepel gaan! Ik vond het ook wel extra spannend, maar het team van het ziekenhuis stond er heel positief en relaxed in, daardoor had ik er ook vertrouwen in.Veel succes en je kunt het! Ben benieuwd om te horen hoe het is gegaan!
 
helaas geen perfect verhaal voor mij.1,5 jaar geleden bevallen in volkomen stuit van onze 2e dochter.waar de eerste "normale" bevalling binnen 3u geklaard was ging dit stukken moeizamer.de baby was niet zwaar geschat en sterk na mislulte draaiing na kleine 15min op volledige activiteit.om 06.30 begonnen de weeën, gelijk contact opgenomen met zh. in het ziekenhuis waren de weeën goed op te vangen eerst en merkte ik weinig verschil met de eerste. om 09.30 had ik 6 cm ontsluiting dus mijn hoop dat dit ook een goede en voorspoedige bevalling werd begon op te lopen omdat ik er best tegenop zag. helaas haalde weeën wat overgegaan was in persweeen erna het niet meer zo krachtig als in het begin en na de middag is er besloten om over te gaan op keizersnede mede omdat de kleine meid haar gezondheid in gedrang kwam.de kleine meid is om 15.00 geboren en moest direct in couveuse ivm ademhalingsproblemen.zelf veel nacontrole gehad en veel last gehad van keizersnede nadien. dit heeft een langelange periode geduurd wilde ik weer een beetje mijn leven kunnen oppakken.en met een peuter in huis van bij de geboorte bijna 3 viel dit niet mee.ik ben blij om te lezen dat er ook nog een andere kant bestaat maar helaas zo niet ervaren.hopelijk voor jou toch een wat meer perfecte bevalling...succes!!!!!   
 
Super fijn om positieve verhalen te lezen. Heb er zelf veel vertrouwen in maar omdat je er zo opgewezen wordt en er dus mee bezig bent vind ik het wel spannend hoor. Vooral nu het zo dichtbij komt. Ben van de eerste met 38,5 week bevallen en vermoed dat deze ook rond die tijd zit.Thanks voor jullie reacties!!!
 
Hoi!Ik ben zelf geboren in een stuitligging (inmiddels 24 jaar terug dus zal een hoop veranderd zijn). Ik kon niet via de normale weg geboren worden omdat ik met mijn benen in mijn nek lag. Ik heb hierdoor ook aardig knel gezeten tijdens de bevalling. Mijn moeder moest evengoed proberen om via de natuurlijke weg te bevallen, dit is niet gelukt en uiteindelijk ben ik met een spoed keizersnede gehaald. Mijn gezicht lag volledig in de kreukels (bont en blauw) en ik had een APGAR-score van 1, ik ademde niet en zag blauw. Na zuurstof gehad te hebben begon ik te ademen en kreeg ik een normale kleur. Mijn benen hebben nog 3 dagen in mijn nek gelegen, en begonnen toen pas langzaam te zakken. Moet een heel raar gezicht geweest zijn. Gelukkig is alles goedgekomen en heb ik nergens wat aan over gehouden (behalve dat ik vrij lenig ben haha). Succes met de bevalling, hopelijk via de natuurlijke weg! ?
 
Terug
Bovenaan