stuitbevalling

Hay meiden,

ik ben op dit moment 36+4 wkn zwanger en mijn kindje ligt in een stuit.... balen!
Ik ben al bij de gyn geweest en ze hebben geprobeerd het kindje te draaien, maar helaas, niet gelukt.

Ik baal als een stekker en moet nu kiezen tussen keizersnede en stuitbevalling... moeilijke keuze!
Wie heeft er ervaring met een stuitbevalling? Ik kan niet zo heel veel ervaringen vinden op internet, dus ik hoop dat jullie me iets kunnen vertellen, zowel positief als negatief!

Alvast dank!
lfs. Monique
 
Een vriendin van mij is van haar 2e en 3e kindje met een stuitbevalling vgevallen. Dit ging heel soepel, maar ze moest uiteraard wel in het ziekenhuis bevallen. Wellicht ging het 'makkelijk' omdat het niet de 1e was? Succes met je keuze, valt niet mee!
 
Ik heb een slechte ervaring met een stuitbevalling.Ik was zwanger van een tweeling (meisje en een jongen)toen ik moest bevallen (veel te vroeg 33,5 week was er eerst nog niks aan de hand,tot dat de eerste kwam een meisje,toen ging de tweede (jongen)draaien en die lag in stuit,de dokter wist in eerste in stantie niet wat die zou doen op de operatietafel eruit trekken of keizersnee,het werd geen keizersnee en de tijd die er tussen zat tussen die twee was 2,5 uur veel te lang vind ik.toen werd die eruit getrokken,erg pijnlijk was dat,nooit meer doe ik het op die manier.ik heb 4 liter bloed verloren daarbij,ingescheurd en ingeknipt,ik kon zeker 5 dagen niet goed zitten of lopen dat was erg pijnlijk.ik mocht de eerste 2 dagen niet uit bed ik kreeg bloed toegediend en een infuus.onze zoon werd de derde dag ziek en overleed na 4 dagen.hij had een bloedvergifteging (sepsis).succes met je keuze.
 
ik heb laatst een heel stuk gelezen op internet over kindjes die in een stuit laggen en middels ryki (of hoe je dat ook schrijft) zijn gedraaid. Ik geloof er niet zo in, maar het was toch meerdere keren gelukt.

Misschien iets om over na te denken/informeren?
 
het heeft grote risico's voor je kindje. ben niet egoistisch en kies voor een keizersnede. hoe graag je zelf ook een natuurlijke bevalling zou willen!
denk dat de gyn. toch ook wel voor keizersnede is he? hier doen ze vrijwel geen stuitbevallingen.

succes met je keuze
 
Terug
Bovenaan