Mijn dochter (nu 2) is in stuitligging geboren, "gewone" vaginale bevalling.
Ze was erg licht en daardoor kon het ook, ik heb 4 gynaecologen aan mijn bed gehad die allemaal zeiden dat ze een normale bevalling zelfs zouden aanmoedigen. Voorwaarde was wel de duur van de geboorte: zou het persen langer dan 30 minuten gaan duren zou het een spoedsectio worden, maar dat is in mijn geval niet nodig geweest.
Mijn dochter heeft na de geboorte nog even dubbel gevouwen gelegen, maar dat was zo weer voorbij.
Mij is vertelt door een arts dat kindjes die in stuit in de buik zitten mogelijk een heupafwijking kunnen hebben, mijn arts zei dat een kindje just in stuit gaat liggen als dat het geval is. Wij hebben 3 maanden na de geboorte een echo van de heupjes laten maken en het bleek idd een afwijking te zijn, die na het dragen van een spreidbroek weer helemaal genezen is.
Ik zou het zo weer doen, maar ik voelde mij ook heel erg gesteund door het artsenteam en de verpleegkundigen waardoor ik het ook aandurfde.
Mocht je nog vragen hebben mag je ze gerust stellen, ik weet wat het is om met deze vraag te worstelen. Veel succes gewenst!