Stuithouding

<p>Dag dames,</p><p>ik had gisteren mijn controle en de baby ligt nog steeds met zijn billen naar beneden. Ik ben nu 34 weken hoe groot is de kans dat hij nog zal draaien? Iemand hier ervaring mee? Over 2 weken weer een afspraak en als hij nog steeds in een stuitligging ligt dan gaan ze uitwendig proberen te draaien! Waar ik heel erg tegenop kijk..</p><p> </p>

Hey ja, ik had in 2016 een stuitligkindje.
Totaal 5 versies gehad (twee keer geweest), maar niet gelukt. Deed bij mij niet echt pijn hoor. Alleen rest van de dat misselijk/ dizzy geweest.
In de groep ‘uitgerekend in juli’ schrijft net iemand dat de versie positief is verkopen. Het draaien is vaak minder makkelijk bij een eerste zwangerschap. 

Ik had destijds ook mokka gebruikt; ook geen resultaat! 
Uiteindelijk een ks, ‘goede’ herinneringen aan. 

Ik lees even mee :) 
Ga zelf acupunctuur proberen om hem nog te laten draaien, kun je ook eens over lezen! Ben niet iemand die heel spiritueel is ingesteld ofzo, maar heb er succesverhalen over gelezen dus is het proberen waard denk ik (ik ben bijna 33 weken en onze baby ligt ook al heel lang in stuit).

Net doorgemaakt. De kleine lag al weken in onvolkomen stuit. 
Heb in week 34 moxa therapie gedaan. Dit heeft niet de draai die gehoopg was opgeleverd. Ik wou alles wat ik kon toch even proberen. Het was voor mij 1x consult en dan 9 x zelf thuis doen. Baat het niet schaad het niet dacht ik. Ik merkte wel reactie in mn lichaam en de kleine bewoog veel.de draai was gewoon te lastig voor haar denk ik. 
Afgelopen woensdag met 35.4 versie gepland. Ik heb geluk dat ik in den bosch woon... Het team staat  bekend als beste van Nederland.  Ik was vtv niet heel gespannen. Maar als je daar ligt is toch ff veel. Aangezien ik sinds mn 4e nooit meer aan infuus of toeters en bellen heb gelegen. Ik werd stap voor stap meegenomen in het proces. Ondanks mijn soepele buik kreeg ik advies toch weeenremmers te nemen die maken het slagingspercentage hoger vooral doordat het mijn 1e zwangerschap is 
Tijdens het draaien heb ik heel erg de focus gelegd op ontspannen  en goed uitademen. En dat draaien ging bij mij enorm soepel ze draaien met 2 man en 1 keek even mee met echo (vriend heeft het gezien, ik heb me zo enorm gefocust op mn ontspanning dat ik dat allemaal amper meekreeg) .  Ik had wel aantal gunstige factoren :soepele buik. Ruim vruchtwater. Niet hele grote baby.  Heb echt 0 pijn gehad en de kleine reageerde met een prima hartslag. Ze is nu nogsteeds met hoofdje beneden... En gisteravond nij controle verloskundige gaf ze aan dat het hoofdje in mn bekken is gezakt. Dus kans op terugdraaien weer kleiner. 
Tuurlijk zitten aan versie ook risico's. Maar voor mij was het niet de vraag om het te proberen want wou elke stap tot mogelijke natuurlijke bevalling benutten. Voor mij zou stuit bevalling niet zijn... Dan zou ik voor ks gaan. 
Mocht je vragen hebben schiet maar raak. 
Ivm mijn zorgachtergrond had ik vtv alles uitgezocht rondom versie. Maar doe vooral wat goed voelt. 

Terug
Bovenaan