Stuitje

Hoi allemaal,

Is er ook iemand die zo'n last heeft van zijn stuitje/onderrug en nauwelijks kan zitten? Weet iemand of therapie kan helpen?
Bedankt.

Groetjes Gitty
 
hoi gitty

ik heb het voornamelijk als ik lang op mijn rug heb gelegen en dan op sta!
o dat doet pijn. ik weet niet of teraphie helpt. maar je moet zeg maar je lichaam leren kennen en kijken wanneer het bij jouw het ergste is.
ik ben namelijk gestopt met werken (thuiszorg) en heb er nauwelijks last meer van. maar als ik dan een dag veel in huis doe, zoals stofzuigen enz. dan kan je de klok erop zetten dat ik weer niet uit mijn bed kom. zo moet je die dingen zien te vermijden als het enigzins lukt.
anders ff aan je ha vragen of je eventueel fysio ken krijgen.
gr. sandy
 
hoi

ik heb op een andere plek pijn gehad (schaambot vooral) maar dat heeft met hetzelfde temaken: je bekkenbanden.
mensendiecktherapie heeft me ervanaf geholpen (helemaal!), maar ik was er wel vroeg bij, al met 17 wk.

gaan, want na je bevalling is het niet zomaar over. zeker nit als je bijvoorbeeld eenv erkeerde houding ontwikkelt door die pijn.

succes!
lies
 
Ik heb cesartherapie en dat helpt ook heel goed. Ik kan ook niet goed zitten, maar in de auto en zo zit ik op een zwembandje (zacht opgeblazen, zeg maar bijna plat) en thuis lig en zit ik mbv een voedingskussen van de prenatal. Deze hulpmiddelen nemen heel veel druk weg van stuit en bekken.

Succes ermee
 
Hai, ik ga ook naar cesartherapie, maar er zijn verschillende therapieen voor bekkenpijn. Die leren je bepaalde bewegingen in het dagelijks leven toe te passen zonder dat je je bekken belast bv; in de auto stappen en stofzuigen op de juiste manier.

Er is een boek van Cecile Rost over bekkeninstabiliteit, kijk even op google. Die is erg goed. Ik ben heel blij met die therapie, ik weet zeker dat ik vanaf een week of 30 anders langzamerhand niet meer had kunnen bewegen en laat staan lopen. Nu ben ik bijna 40 weken en ik heb er slechte dagen tussen maar ik loop nog steeds en ben in staat tot klusjes in huis. En ik heb echt behoorlijk bekkeninstabiliteit volgens de HA.

Denk eraan dat BI niet overgaat als je er niks aan doet. Het wordt alleen maar pijnlijker dus ik zou zeker om therapie vragen bij je HA.

Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan