Stuitje

Hallo medezwangeren,
denk dat ik nu beland ben in de molen van de zwangerschapskwaaltjes. afgezien van het misselijk zijn de eerste 3 maanden, ging alles naar wens. alleen sinds 2 weken voel ik mijn stuitje. eerst na een stuk lopen maar nu is het constant en wordt het steeds erger.
Gisteren naar de huisarts geweest en zij vertelde mij dat het stuitje week wordt in voorbereiding van de bevalling. Maar ben pas 22 wkn zwanger, de bevalling duurt nog zo lang. Hopelijk is het niet schadelijk en blijft onze kleine de hele periode zitten waar het zit. Zijn er meer mensen die last hebben van het stuitje en tips om de pijn te verlichten.

grt Jolanda

Hoi Jolanda,

ik heb al weken erg last van mijn stuitje.
Dit trekt meesal door na mijn benen en onderrug.
Ook regelmatig steken in mijn onderbuik (gevoelals je te hard rent en dan je milt voelt alleen dan in de onderbuik.) Ik ben ook    22 weken zwanger.
Mijn arts en verloskundige raden mij aan om fysiotherapie te doen en het rustig aan te doen.
Niet teveel lopen en op zijn tijd rusten.

Groetjes fanny

Ik heb het ook gehad toen ik begin 20 weken was. Nu heb ik er af en toe nog last van, maar wat bij mij hielp was dat ik het ECHT rustig aan ging doen.

Afgelopen week flink zitten poetsen in de keuken (keukenkastjes even op de kop enzo) ja..eigen schuld..ik kon 'savonds haast niet meer zitten. Zo'n pijn in mijn stuitje en been. Dus doe rustig aan en probeer te luisteren naar je lichaam.

Ik ben bij de bekkentherapeute. Zij zegt dit:

- niks doen (in de zin van geen actie, alleen maar rusten) is het allerslechtse!

- teveel doen van 1 ding is  ook slecht: teveel lopen, te lang zitten, te lang liggen. Afwisseling is het beste, ook sporten kun je ondanks dat je last hebt wel doen! Onder begeleiding of in een zwangerschapscursus.

- Ga zitten als je bijvoorbeeld je broek aantrekt, in plaats van dat staand te doen.

- Loop actief, slenter niet, ook niet de trap op.

- Maak rechte bewegingen en geen schuine.

SUCCES!

Terug
Bovenaan