Stuitligging bij 23 weken

<p>Hoi hoi, </p><p>Kan het kwaad dat de kleine in stuit ligging ligt? Of kan hij zeker nog draaien en tot wanneer zou dit moeten? <br />die van mij ligt vanaf het begin al in stuit. </p><p>was benieuwd of dat uitmaakt ivm keizersnede. <br /><br /></p><p>Groetjes </p>
 
Ze kunnen nog heel lang draaien, volgens mij zeker nog tot een week of 28-30 dat de helft van de baby's in stuit ligt. Pas na de 32 weken begint de kans echt kleiner te worden dat ze nog draaien en vaak doen ze pas vanaf 35-37 weken eventueel een versiepoging omdat de kans voor die tijd nog erg groot is dat ze spontaan draaien, en de kans te groot is dat als ze je kindje draaien, dat ie gewoon weer terugdraait. Ik zou me voorlopig dus nog helemaal geen zorgen maken. ;)
 
Geen zorgen maken hoor! Rond de 20-24 weken liggen bijna alle kindjes in stuit! En ze kunnen per minuut anders liggen omdat ze in verhouding veel ruimte hebben. Dus de echo is echt een moment opname. Als je de echo eennhalf uur later had gehad, was het misschien geen stuitligging geweest... 
Pas vanaf 34 weken wordt het belangrijker en bij 36 weken zou het écht fijn zijn als de baby goed ligt. Dus jouw baby heeft nog ruim 10 weken om goed te gaan liggen. 
Geniet van je zwangerschap!
 
Nee hoor! Onze dochter heeft nog tot 35/36 weken in stuit gelegen en is toen succesvol gedraaid met een uitwendige versie.
Voor die tijd kunnen ze sowieso nog zelf draaien, dus op jouw termijn hoef je je nog echt geen zorgen te maken.
Daarnaast viel bij mij de versie alles mee (zonder weeremmers gedaan), heel fijn is het niet, maar goed.. ze is daarna gewoon netjes blijven liggen.
 
Met 23 weken?? Welnee geen zorgen!!

Mijn dochter lag ook in stuit, tot met 36/38 weken kunnen ze nog prima zelf omdraaien!!

Mijn dochter deed dat helaas niet, met 38 weken hebben ze een draaipoging gedaan in het ziekenhuis. Dat doen ze nooit eerder dan 37/38 weken omdat de kans anders te groot is dat de baby weer zelf terug draait in stuit. Dus dat zegt genoeg, een baby kan tot 38 weken draaien!

Helaas werkte de draaipoging hier niet en werd het toch een keizersnede. Maar met 23 weken draait de baby nog hele dagen alle kanten op dus hoef je je echt nog geen zorgen te maken!
 
Dat word nog veel draaien hoor, lekker mama plagen. wel
Goed/niet goed/Dwars...? vanaf week 32 worden die koprollen wel minder makkelijk. Mijn kind ging pas permanent goed liggen in week 35/36. Uit zichzelf, nu echt nog geen zorgen maken dus ?
 
Terug
Bovenaan