Stuitligging bijna 36 weken

Hoi allemaal,

Heeft iemand ervaring met een stuitbevalling? Ik wil het liefst geen keizersnede. Onze meid ligt nog steeds in stuit en heeft niet veel ruimte meer om te draaien… ik moet morgen bellen voor een afspraak voor een versie. Kreeg ook. Moxa therapie doorgestuurd maar dit moet je doen voor 36 weken 2 wekenlang en ben zondag 36 weken dus denk dat het dan voor mij weinig zin heeft. Heb wel oefeningen meegekregen en moet rust houden. Wil zo graag natuurlijk bevallen. Dit is mijn eerste kindje. Tuurlijk als een keizersnede niet anders kan dan is dat wat het is. Heeft iemand ervaring met een stuitbevalling wat gewoon goed is gegaan?

Met een beetje geluk werkt die versie gewoon. Kan eventueel nog herhaald worden als het de eerste keer niet lukt.

Succes, hoop dat je versie nog lukt!
Zelf geen ervaring, maar m'n moeder is prima bevallen van m'n jongste broertje (haar 3e kind weliswaar) die ook in stuitligging lag en een forse baby was. Denk dat het bij haar vooral hielp dat ze er heel ontspannen mee omging. 
Mocht de versie niet lukken, wordt het sowieso een ziekenhuisbevalling denk ik? Kan je je gyneacoloog vragen of ze ervaring hebben met stuitbevallingen en hoe deze gaan? Zodat je je mentaal kunt voorbereiden?

Hoii, jaa dat wil ik dan wel t liefst denk ik en mocht het dan niet vaart looen doen ze alsnog een keizersnee zolang zij maar het minste risico loopt. Probeer niet te ver vooruit te denken en het maar op me af te laten komen

Moxa therapie is het beste als je start bij 34 weken, mij is niks bekend dat je het twee weken moet doen. Misschien bedoel je het anders en lees ik het verkeerd.. Ik heb moxa therapie gedaan vanaf ongeveer 34 weken en tijdens de 5e keer is mevrouw gedraaid, toen gestopt en ze is toen netjes blijven liggen. 
In jouw geval zou ik zeker voor een versie gaan, hopelijk komt het goed en kun je natuurlijk bevallen (zonder stuitligging) 

Hoi Stuifin
bedankr voor je reactie. Ik had contact opgenomen met iemand die moxa therapie geeft en die zei dat het min een week lang moet doen en daar ben ik al te laat mee want heb dinsdag de versie. Doe wel yoga oefeningen hoop dat dit helpt. Wow meestal hoor je dat ze het maar 3 x proberen maar 5x moet toch een keer goed gaan bij me hoop ik. 

Hoi, 
ik kwam er destijds ook achter met 36 weken dat mijn dochter in stuit lag. Mij werd ook verteld dat ik een keizersnede zou krijgen. Ik had mijn focus daar op gelegd. Mensen gesproken met een keizersnede, meer spullen ingepakt voor het ziekenhuis. Bij mij had de versie totaal geen nut, dat gevoel had ik al vooraf, hoofdje zat goed vast in mijn ribben. Uiteindelijk kwam de baby met 37 weken vanzelf vliezen gebroken en ruim 3 uur later op de natuurlijke manier bevallen. Ik kijk erg tevreden terug op hoe het is gegaan. Ook heeft mijn dochter geen nagevolgen gehad van de stuitbevalling en ook ik was snel hersteld. Ik ben nu zwanger van een zoon 34 weken, hoop dat deze wel op de juiste manier gaat liggen. Ik wens jou veel succes met de bevalling en kan alleen maar zeggen dat het kindje komt zoals het wil komen.

Terug
Bovenaan