Stuitligging, draaipoging na een eerste keizersnede

Hi,

Mijn kindje ligt nu al 27 weken in een stuit. Nu weet ik dat het nog makkelijk kan draaien, maar gezien de vorige keer denk ik zelf niet dat het gaat gebeuren. Toen heb ik een draaipoging gehad. Dat vond ik erg naar, maar helaas het mislukte. Dus heb ik uiteindelijk een keizersnede gehad, die overigens prima verliep.

Ik ben nu nergens bang voor, niet voor bevallen, niet voor draaien, niet voor de keizersnede. Maar nu las ik in een boek dat als je al eerder een keizersnede hebt gehad, dat de gyn er vaak niet happig op is om een draaipoging te ondernemen. Dit ivm evt. complicaties. En dat terwijl ik juist graag gewoon wil bevallen omdat ik anders 6 weken weer "niks" mag doen.

Wie weet er meer van?

Gr. Tamara.

Hoi tamara
Ik zou het aan je gyn vragen binnenkort zal je toch bij je gyn onder controlle lopen als je daar nu nog niet loopt. Elke gyn zal anders reagereeen op zo'n vraag denk ik. de ene wil het "risico "niet lopen en de ander vind dat er geen risico is. Ik heb er geen ervraingen mee maar voor de meeste dduidelijkheid heb je toch je gyn nodig. Ik heb zelf erg veel pijn aan me litteken en heb gebeld en de assisitente vond het toch wel noodzakelijk om even langs te komen terwijl er op internet erg veel reacties zijn dat het normaal is. Ik twijfelde en heb nu toch een afspraak heel veel succes en geniet van je wangerschap.

Ik hoop dat ik niet bedweterig overkom maar het is een advies.

groetjes quinta

ps: ik kan niet zien wat ik tik excuus voor de taal fouten

Hi Quinta,

Het is niet betweterig, maar ik las ineens in een boek dat een gyn er niet zo blij mee is om een kindje te draaien na een eerder buikoperatie en dat wist ik dus niet. Over een week of 6 ga ik naar de gyn en dan zal het ook zeker besproken worden, als het niet gedraaid is.
Toeval wil dat het sinds gister met het hoofd naar beneden ligt...! Dus heb ik haar zelf gedraaid met mijn eigen gedachten (gedachten zijn krachten denk ik altijd maar).

We zullen moeten afwachten hoe het zal gaan. Weet best veel van bevallen door alle info, maar dit was me dus ontgaan.

Gr. Tamara.

Hoi Tamara,

Ik zou het idd maar even overleggen met de gyn.
Uit jouw verhaal maak ik op dat jouw eerste ook in stuit lag.
Mijn 2de heeft ook 36 weken lang stug in stuit gelegen, maar is uiteindelijk zelf nog gedraaid. Ik dacht dat het niks zou uitmaken omdat ik toch een geplande keizersnede zou krijgen, maar ze (gyn) hebben schijnbaar toch het liefst dat ze goed liggen en het liefst ook al in het bekken gedaald zijn. Schijnt makkelijker te zijn met de KS.

Maar goed, kan me voorstellen dat je ook graag eens op de natuurlijke menaier bevalt. Dus hopelijk blijft de kleine nu goed liggen.

Groetjes suus

Terug
Bovenaan