stuitligging en keizersnee

A

Anoniem

Guest
hallo mijn kindje ligt nog steeds in een stuit, ik ben nu 34 weken. Nu weet ik dat het nog kan gaan draaien, maar goed de kans wordt natuurlijk steeds kleiner. Over 2 weken moet ik weer naar de vk en als het dan nog niet gedraaid is wordt ik doorgestuurd naar de gyneacoloog. Van buitenaf laten draaien zie ik erg tegenop, mede omdat ik nu met ernstige bekkenproblemen thuis zit en ik heb eigenlijk ook al voor mijzelf besloten dat ik mede om deze reden niet voor een stuitbevalling ga maar voor een keizersnee. Maar wie heeft daar ervaring mee?, wanneer vindt die keizersnee ongeveer plaats? en hoever van te voren weet je dat? Ik hoop natuurlijk dat hij nu nog uit zichzelf draait en dat alles natuurlijk gaat.  

Hoi

Een keizersnede willen ze het liefst uitvoeren rond de 39e week..meestal vindt ie plaats tussen de 38 en 39 weken..die 39 weken heeft te maken met de longetjes die niet vanzelf leeg worden gemaakt zoals tijdens een natuurlijke bevalling, maar moeten worden leeggezogen net na de ks..en bij 39 weken treden er dan minder gauw complicaties op..dit is iig wat mijn gynaecoloog heeft verteld (als ik het allemaal goed heb onthouden)..ik krijg as. vrijdag een geplande ks en ben dan precies 39 weken.
succes!! inge

Hoi,

Aankomende donderdag dan krijg ik een geplande keizersnede ivm een stuitligging.
Ook ik zie een stuitbevalling niet zitten want er zitten mij te veel risico's aan.
Wel zou ik er goed over nadenken om een poging tot draaien te doen!
Ik wou in eerste instantie ook niet laten draaien maar ik dacht, Als ik het nou gewoon probeer dan kan ik niet na de keizersnede zeggen van..... had ik maar.
Een draaipoging is alles behalve prettig, en ook ik heb last van bekkeninstabiliteit maar vond het wel de moeite waard ondanks de pijn.
Ik bedacht me gewoon dat bevallen sowieso al pijn doet en dat dit maar even is. Als het lukt kan je wel normaal bevallen!
En misschien draait je kleine nog.......

Liefs,

Frieda
38 + 2

Terug
Bovenaan