Stuitligging en niet indalen

Spannende weken achter de rug...

Aanstaande donderdag ben ik uitgerekend. Wel een erg spannende
tijd achter de rug. Onze kleine was altijd al een draaikont, maar lag
met 34 weken goed voor de in/uitgang. Weliswaar nog niet ingedaald maar
toch al op weg. Toen kwam de controle bij 35 weken. Wat bleek: onze
kleine had besloten dat het toch lekkerder lag met zijn/haar hoofd bij
mijn ribben, ter hoogte van mijn maag. Ik had het al een beetje
verwacht, want ik voelde het en zag het aan de vorm van mijn buik. Dus
er ging een versiefax naar het ziekenhuis, ze zouden proberen te draaien. Bij die afspraak, met 36
weken, maakten ze eerst een echo en toen bleek dat onze kleine zichzelf spontaan weer goed was gaan
liggen. Dus wij vrolijk weer naar huis en omdat het toch 'al' 36 weken
was, dacht ik er hiermee wel vanaf te zijn.

De week erna weer naar de
vk (37 weken dus!!) en wat bleek: jahoor, weer omgedraaid. Weer
dezelfde ligging, hoofd bij mijn maag en de billen bij mijn linker
onderbeen. Beentjes in mijn rechterzij (lag dus nogal opgevouwen).
Geluk bij een ongeluk: er was nog niks ingedaald. Ik had het niet meer! Weer een draaiafspraak in het ziekenhuis. Feestdagen ertussen, een traag reagerend ziekenhuis en steeds maar dat hoofd dat ik tussen mijn ribben voelde. De zenuwen gingen wel goed tekeer! De verloskundige van het ziekenhuis maakte weer eerst een echo, en daarop was te zien dat het kindje inderdaad nog verkeerd lag. Dat was op een woensdag, en op vrijdag wilden ze dan gaan draaien. Het is een groot kind met een groot hoofd, en de vk van het z'huis zei dat de kans echt nihil was dat het zelf nog zou gaan draaien (38 weken). Met mijn hoofd bij een mogelijke keizersnede weer naar huis. Ik was best wel verdrietig, want ik ben geen moment bang geweest voor de pijn van de bevalling, maar zometeen krijg ik niet eens de kans om het te proberen! Die woensdagavond ben ik behandeld met homeopathie.

De afspraak bij de vk van de volgende dag ben ik maar gaan afbellen, want ik stond nu onder controle bij het ziekenhuis. Heel aardig: ze zeiden dat ik wel nog mocht komen als ik het gewoon prettig vond. Dat heb ik uiteindelijk gedaan. Mijn eigen vk wilde die stuitligging nog wel even voelen. Zij voelen, en voelen, en voelen... en weer voelen en voelen.. Nou, zei ze, het zou best wel weer eens gedraaid kunnen zijn! Collega erbij, ook laten voelen en die zei hetzelfde. Maar ik durfde het bijna niet te hopen!

De volgende dag moest ik naar de verloskamers van het ziekenhuis voor de versiepoging. Toen ik het verhaal van de verloskundige vertelde hebben ze meteen een echo gemaakt. En wat bleek...? Hij/zij lag braaf met het hoofdje in mijn bekken. Zelfs al half ingedaald! Ik kon mijn geluk niet op zeg... Huppelend het ziekenhuis uit en samen met mijn lief een lekker taartje gegeten om het te vieren.
Afgelopen controle (39 weken) lag onze kleine nog steeds goed, en is nu voldoende ingedaald om geboren te worden. Nou, hij/zij heeft ons wel bezig gehouden! Nu is het een kwestie van wachten.. wanneer o wanneer zal het gebeuren :)

He, fijn om even het hele verhaal te kunnen doen! Mochten er mensen zijn die dit herkennen.. Ben benieuwd! Ik las elders al een verhaal over niet indalen enzo, klonk ook behoorlijk heftig...

Bibelebonsje (39+4)

Jeetje wat een verhaal zeg... Ik kan me goed voorstellen dat dit je behoorlijk onzeker heeft gemaakt!! Onze kleine heeft zicht  drie weken terug ook pas omgedraaid, maar ligt nu vast. Het indalen is bij mij met heftige voorweeen gepaard gegaan. Vorig weekend en afgelopen weekend. Ik ga straks naar de verloskundige en ik hoop dat zij mijn wil toucheren, om te kijken of die heftige weeen wel zin hebben gehad en er ontsluiting is ontstaan. Ik hoop het zo. Ik heb door die weeen afgelopen weekend niet kunnen slapen, ben dus behoorlijk gesloopt.. Ik ben trouwens morgen uitgerekend. Nou, spannend allemaal!! Ik hoop ook voor jou dat de kleine niet lang meer op zich laat wachten!!! Sterkte met de laatste loodjes..

Groetjes Maaike

Wow, ja natuurlijk ben je hartstikke moe. Ik hoop dat alles goed gaat en dat de verloskundige je een handje gaat helpen. Maar het klinkt wel alsof er wel écht wat aan het gebeuren is (en dat, zou hou ik mezelf ook voor, betekent dat je op korte termijn echt mama bent!). Heel erg veel sterkte en we horen het wel als je goed nieuws hebt!

Hi!
Wat een verhaal, ik snap best dat dat allemaal heel spannend en verwarrend en dan weer hoopvol en dan weer... was, vervelend.
Maar mooi dat het nu klaar voor de start ligt!

Hier ook al een baby in mijn bekken, al een aantal weken en dat voelen gebeuren was geen pretje in de auto, drie kwartier lang, au!

Leuk dat jullie ook deze week uitgerekend zijn, ik voelde me al een beetje alleen tussen al die "reeds mama's"...
Lijkt me inmiddels wel heerlijk om daar ook bij te horen hoor, begin mijn geduld te verliezen. Dat kan ook wel komen omdat ik nu steeds minder goed slaap.
Zodra ik indommel zet de kramp op in mijn heupen of billen. En als dat voorbij is
moet ik er waarschijnlijk wel weer uit om te plassen...

Hebben jullie al wat voortekenen verder?
Hier denk ik af en toe een harde buik of een kleine krampje, maar ik voel hem vooral de weg naar buiten zoeken met zijn hoofd ofzo en dat is ook niet echt een aanrader.
Dat begint zodra ik ga liggen, dan gaat die kleine wroeten...

Nou, succes nog even met de welbekende laatste loodjes waar ik in ieder geval mee word doodgegooid...

Ciao!

Natalie

Haha heel herkenbaar, ik noem onze kleine de laatste dagen liefkozend 'Konijntje Woelwater' (dat is een heel lief boekje trouwens), omdat hij/zij steeds enorm ligt te woelen als ik even lig. Het slapen gaat idd niet echt meer. Ik heb wel zo'n voedingskussen om mee te slapen en dat is echt wel lekker. Hebben jullie dat ook? Maar dat mag helaas niet verhinderen dat zo halverwege de nacht beide zijkanten van mijn lichaam zeer gaan doen en niets meer lekker ligt. En steeds plassen inderdaad...
Qua voorwerk helaas nog niets. Wat jij ook schrijft Nathalie, een enkel krampje maar ik vrees dat toch het bij mij een kwestie is van de wens die de vader van de gedachte is..
Sterkte met het sjouwen van al dat lood ;-)

Terug
Bovenaan