Stuitligging van mijn 2e kindje

Hallo lieve moeders,
Mijn naam is Claire en in verwachting van mijn 2e kindje in 2 jaar tijd.

Ik ben zo zenuwachtig, vandaag heb ik een controle gehad bij de gyneacoloog, ik ben nu 32 weken en nu ligt de baby nog in stuitligging...Ik ben hier best wel van geschrokken, hij had het over het draaien van het kindje en anders omdat ik vorig jaar in 2011 ook ben bevallen zou ik best wel gewoon kunnen bevallen ookal blijft het kindje zo liggen..

Mijn vraag is, heeft iemand dit ook meegemaakt of is het kindje ook pas uitwendig gedraaid, kan het kindje nu vanzelf nog gaan draaien, of is er iemand bevallen met een stuitligging zonder een keizersnee..

Groetjes Claire
 
Hoi,

gefeliciteerd,

ik ben zelf ook in mei 2011 bevallen van een mooi dochter. Zij heeft tot 35 weken in stuit gelegen. bij 37 weken is zij spontaan toch gedraaid... dus wij bofte. We hadden er voor gekozen om niet uitwendig te laten draaien. omdat het slagings persentage erg laag ligt. veel kindjes draaien alsnog terug. er zitten ook nogal wat risico's aan. en het is voor beide geen pretje. je zou eens kunnen kijken naar moxa therapie.. deze heeft wel een hoog slagings persentage en is ook zonder risico's.. succes ermee..

probeer ook regelmatig op handen en knieen te gaan zitten als het kindje wakker is. zo krijgt het meer ruimte om te kunnen draaien..

Ben nu ook 24 weken zwanger van de tweede dus ben heel benieuwd of deze ook in stuit gaat liggen haha..

liefs Renske
 
Mijn beide jongens hebben tot 37 & 38 weken overdwars gelegen. Dus als ze zouden blijven liggen had ik een keizersnede nodig gehad. Ze zijn allebei spontaan gedraaid. Zolang het niet vast zit in het bekken, kunnen ze zelf nog draaien. En bij een 2e dalen ze veel later in. Mijn zus heeft haar 4e kindje in stuit ter wereld gebracht. Zij vond het niet zwaarder dan haar eerste bevalling. Hoop voor je dat het nog spontaan draait. Daar heeft het nog genoeg tijd voor.
 
Hallo Claire,

mijn eerste lag met 34 weken goed, maar is nog alle kanten op gegaan. Met 38 weken lag hij weer goed maar nog steeds niet met het hoofdje vast in mijn bekken. Dit was pas een paar dagen voor de uitgerekende datum.
Mijn dochter was/is erg eigenwijs en lag tot 3 dagen voor de uitgerekende datum nog te koprollen, wat best pijnlijk was. Ze was 4,5 kg, ik had veel vruchtwater en een grote placenta. Met mijn 54 kg was dat best onvoorstelbaar. Toch heeft de verloskundige bij beide gevallen geen woord gerept over een keizersnede.
Alleen dat ik moest liggen wanneer de vliezen braken ivm evt. omlaag zakken van de navelstreng, die dan bekneld zou kunnen raken.

Mijn idee is ' don't worry!' Je kleintje kan nog van alles gaan doen. Succes!
 
Hoi, Renske ook gefeliciteerd, ik probeer het inderdaad nu weer een beetje los te laten, en ik heb inderdaad de moxa staafjes besteld en al binnen, hhaha ik dacht sowieso proberen en ik was wel heel erg ermee bezig in het begin van de week, dat uitwendig draaien dat lijkt me idd niet fijn, en ik lees van supertje dat tweede kindjes later indalen en van mammie 2 dat het nog heel laat kan dus jullie 3en harstikke bedankt ik ben er wat rustiger door, en heb het nu toch wel druk met raf de 1e hahaha net 1 jaar en met al de nieuwe dingen die hij ineens doet heb ik het wel even druk.

En mammie 2 idd dont worry,

Groetjes Claire
 
Terug
Bovenaan