Stuitligging

<p>Hi. Hier nu bijna 32 weken en helaas heeft onze kleine zich met 31 weken gedraaid naar stuit..  ik hoop dat de baby zich nog gaat draaien... Heb veel te veel vruchtwater.</p><p>Wat een vervelend gevoel, die trappen in je bekken en tegen de blaas. Nogal pijnlijk! Iemand ervaring?</p>

Onze dochter heeft bijna de gehele zwangerschap in stuit gelegen. Ik had vooral last van haar hoofd wat tegen mijn ribben aan zat. Haar billen lagen beneden en haar benen naar de zijkant. 
Ik heb ze met 36 weken proberen te laten draaien, maar de 2 pogingen hebben niet geholpen, ze lag gewoon te lekker ;-)
Ik had wel maar weinig vruchtwater en een placenta die aan de voorkant lag, 2 dingen die het draaien sowieso moeilijker maken dus wellicht lukt het bij jou wel! 
Uiteindelijk heb ik gekozen voor een keizersnede. 

Onze baby ligt ook al heel lang in stuit. We hebben geen draaipoging gedaan en we gaan een stuitbevalling proberen. Voordat ze ingedaald was, vond ik het hoofdje tegen mijn ribben soms wat vervelend voelen.
Hopelijk gaat jouw baby nog draaien!

Ook hier een stuitligging en een mislukte draaipoging gehad. 
Ben uiteindelijk met een stuitbevalling bevallen en dat ging heel vlot en soepel! Helemaal geen complicaties gehad. 
Als de omstandigheden goed zijn en het team in het ziekenhuis er achter staan, is het zeker een goede optie. Ik ben erg blij dat wij daarvoor gegaan zijn!

succes!

Fijn om je bericht te lezen Regenboogje! Hoewel ik vertrouwen heb in het ziekenhuis en in mezelf, is het fijn om positieve verhalen te lezen?

Hier ook nog een stuitligging(33 weken),  maar nog niet ingedaald dus kan nog draaien. Verloskundige zei dat dit nog tot 36 gewoon zelf kan gebeuren. Het kan dus goed dat jouw kindje zich nog gewoon zelf om gaat draaien.

Zelf ook onvolledige stuitligging gehad bij mijn zoontje. Vooral het porren tegen mijn ribben en lever met het hoofdje deed mij veel pijn, gecombineerd met trappen tegen mijn maag... Uiteindelijk op 38 weken een keizersnede gehad.
Zowel mijn moeder (6 kinderen) als zus (3 kinderen) hadden stuitligging tot vlak voor de geboorte. Net voor het indalen zijn al die kindjes nog gedraaid.
De moed dus zeker nog niet opgeven

Ondertussen al 14 weken op deze grote wereld maar hij lag sinds het mogelijk was om te voelen als in stuitligging. Bijna 20 weken lang heeft de verloskundige hem bij elke echo aangemoedigd om te draaien, maar helaas!
Omdat het mijn eerste is heb ik bewust voor een keizersnede gekozen na een draaipoging. (Na vijf minuten heb ik dit gestopt want de pijn was te heftig) een stuitbevalling vond ik doodeng. Hij heeft tot 38,5 (weken) ook maar niet een keer geprobeerd om te draaien haha!
Keizersnede gepland maar 2 dagen eerder met een spoedkeizersnede gehaald. Is me allemaal meegevallen en heb een heerlijk eigenwijs jochie in het ledikantje aan t snurken nu. Maarja, dat zeggen ze allemaal. Stuitkindjes hebben een heerlijk eigenwijs en koppig karakter!

Terug
Bovenaan