Stuitligging

Mijn 2e kindje lag in stuit en is niet meet gedraaid. Ook een draaipoging met 36 weken niet gelukt. Dus ze is met keizersnede geboren met 38.5 weken.

Met 33 weken is er nog niet direct zorgen tot paniek, tot een week of 36 heeft je kindje echt nog ruimte om te draaien. En anders kun je dus een draaipoging proberen, ik vond het echt goed te doen en het proberen waard. Helaas lag ons kindje al heel diep net d'r billen in mijn bekken en lukte het draaien daarom niet meer.

Ik had ook wel direct een goed gevoel bij de keizersnede, we hebben alles geprobeerd om haar te draaien maar op den duur houdt het gewoon op. Gelukkig bestaat er tegenwoordig zoiets als een keizersnede en ik vond het prachtig om een keer mee te maken, heb me er geen moment rot onder gevoeld dat ik deze keer niet natuurlijk kon bevallen.

Succes en hopelijk draait je kindje nog gewoon, wacht rustig nog een weekje of 2/3 af!
 
Dankjewel voor je berichtje mijn eerste kindje is ook mee een keizersnede gehaald en dat vond ik ook mooi om mee te maken. We zien het wel want het doet . Maar wel bedankt voor u berichtje
 
Mijn kindje ligt ook al vele weken in een stuit ben nu 34+3, mij is verteld dat de kans klein is dat hij uit zichzelf nog zal draaien, nu hij keer op keer in dezelfde houding blijft liggen.
Ik ga een versie proberen, maar als dat niet lukt dan heb ik ook vrede met een keizersnede.
 
Mijn dochter lag in stuit, met 38 weken hebben ze haar uitwendig gedraaid en dit is gelukt waardoor ik gewoon natuurlijk ben kunnen bevallen gelukkig.
 
Hier morgen 35 weken en laatste controle lag het in een hangmatligging (net geen stuit, net niet dwars met de billen bij m’n linker heup, hoofdje bij m’n rechterribben en dan met het ruggetje naar m’n rechterheup en de voeten bij het hoofd, dus gestrekte benen). De vk zei met de laatste controle dat dit gunstig is, omdat het zo niet in stuit kan indalen en de kans dat het zelf nog goed draait is zo groter, maar heb zelf het idee dat het tot nu toe niet gedraaid is. We gaan het vrijdag zien. Heb zelf wel besloten 1 draaipoging te willen doen en anders voor een keizersnede te gaan, mocht het toch in een stuit zijn gaan liggen. Als het blijft liggen zoals het toen lag, dan zal ik sowieso niet natuurlijk kunnen bevallen..
 
Terug
Bovenaan