stuitligging

Hoi dames,

Zijn er onder jullie moeders die een stuitbevalling van dichtbij of zelf hebben meegemaakt? Mijn kindje kan nog draaien maar de kans is niet zo groot. Als ie zo blijft liggen wil ik eigenlijk liever een keizersnee. Wat zouden jullie doen?

groetjes Eva
 
Hoi,

Mijn eerste lag ook in een stuit. Ik mocht toen kiezen, maar de gyn raadde mij een KS aan omdat het kindje bij 36w al behoorlijke groot was (hoofdje lag 3w voor). Verder omdat het een eerste bevalling is en je niet weet "hoe een bevalling gaat bij je", zou ik ook altijd voor de veilige weg kiezen.

Succes en groeten,
Mariaz

 
Mijn eerte lag ook in een stuit, maar 5 jaar geleden kon je nog niet echt zelf kiezen. Ik moest het dus "gewoon proberen" en dat liep uiteindelijk uit op een spoedkeizersnede. Ik hoor nu van meerdere vrouwen dat je tegenwoordig inderdaad wel zelf mag kiezen en zelfs dat het wordt afgeraden om bij een eerste kindje voor een stuitbevalling te kiezen. Ik zou zeggen ga voor de keizersnede, niet alleen jij maar ook je kindje kunnen het erg zwaar krijgen bij een stuitbevalling.

succes
Joke
 
Ja, dat heb ik ook gehoord, maar het kindje schijnt in 50% van de gevallen weer terug te draaien. Ik heb niet het idee dat ik automatisch een keizersnee krijg. Maar ik vind dat tot nu toe wel de meest aantrekkelijke optie.

Ik heb de meest vreselijke verhalen gehoord over stuitbevallingen en dat het ook een risico inhoudt voor het kindje. Vandaar dat ik dit van jullie wilde weten. Ik denk erover na, bedankt voor de antwoorden,

Groetjes Eva
 
In het ziekenhuis stellen ze bij een stuit eigenlijk standaard een keizersnee voor. Alleen als je perse natuurlijk wil bevallen en het kind is niet te groot mag je het natuurlijk proberen. Maar ze zijn er geen voorstander van.

 
Terug
Bovenaan