Stuitligging

Hoi meiden,

Ik zit met een vraag. Onze kleine ligt al een tijdje in een stuitligging. Ik ben inmiddels ruim 35   weken zwanger. De verloskundige vertelde dat ze tot 37 weken niets doen. Pas daarna worden we doorverwezen naar de gyn. Is het dan nog mogelijk om uitwendig te draaien? De kans wordt dan toch steeds kleiner omdat het dan bijna helemaal geen ruimte meer heeft? Als het niet lukt kan je dan kiezen voor een vaginale bevalling en een keizersnede? Ik hoop dat jullie hier antwoord op hebben. Ik ben trouwens zwanger van ons eerste kindje.
Alvast bedankt!!!!

Liefs, Linda
 
ikzelf heb nu een dochtertje van 19 maanden. Ze lag ook in stuitligging. Bij ons hebben ze onmiddellijk besloten om een keizersnede te doen omdat het risico te groot was owv mijn smalle bekken. In het begin vond ik dat idee helemaal niks, toen ze me achteraf vertelde dat ons meisje het niet gehaald had omdat ze een rond gezichtje had, besefte ik dat de dokters al het mogelijke doen om zo weinig mogelijk risico's te nemen.
 
Hoi,

Bij mijn eerste zwangerschap kwam ik er pas achter dat ze in een stuitligging lag omdat ik overtijd dreigde te raken ( bijna 42 wk) en daardoor naar het ziekenhuis moest daar kwamen ze er door middel van een echo achter dat ze in een stuit lag. Dit wist ik niet want de vk ( 4) hadden allemaal gezegd dat ze met haar hoofdje al was ingedaald.Ik mocht toen kiezen tussen een vaginale bevalling of een keizersnede en heb toen gekozen voor een keizersnede omdat dat beter is voor de baby maar wel zwaarder voor jezelf.
De keizersnede zelf is zo gedaan maar je hebt wel een langer herstel en je moet sowieso 5 dagen in het ziekenhuis blijven ( als alles goed gaat). Ik ben nu voor de tweede keer zwanger en ik hoop dat ik normaal kan bevallen. Alleen als er wordt geadviseerd om een keizersnede te doen doe ik het weer omdat het beter is voor de baby en dat gaat voor.
Succes!

Groetjes Bertie
 
Terug
Bovenaan