Stuitligging?!?!?!?!

Ik ben 33 weken zwanger en mijn kindje ligt tot nu toe nog heerlijk met het koppie omhoog. Ik weet dat er nog wel wat kan veranderen maar ben toch een beetje bang! Wie heeft ervaring of heeft hetzelfde probleem?

Groetjes Yvette
 
Hoi!

Ik ben nu 34w, 6d. Ons kindje is pas sinds afgelopen woensdag gedraaid met 34w, 1d dus...
Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen, ik was ook erg zenuwachtig.

Ik had van de vk een oefening gekregen om het kindje de ruimte te geven om te draaien. Die moet je dan uitvoeren als je kindje erg beweeglijk is.
Je gaat op ellebogen en knieen staan en laat je bovenlijf zover mogelijk naar onder zakken ( op zijn hondjes ). Dan maak je je rug heel hol en je buik vol met lucht, daarna weer een bolle rug en je buik vol met lucht. Zo blijf jeongeveer een paar minuten hangen en dan ga je weer op je rug liggen. Als je kindje nog niet is ingedaald, komt h ij zo wat omhoog uit het bekken en heeft meer ruimte om te draaien.

Of het lukt is allemaal wel afhankelijk van grootte kind, hoeveelheid vruchtwater etc.

Ik heb morgen toch   nog een liggingsecho in het zh wat schijnbaar standaardprocedure is, bij kinderen die relatief laat gedraaid zijn. Toch nog wel spannend!


Ik ga h ard voor je duimen dat je kindje draait, watn het geeft toch echt een gerust gevoel!

Liefs,

Ginger
 
hoi ik ben debbie,

Nu zwanger van mijn tweede.............mijn eerste kindje lag net als jou in een stuit.
van alles geprobeerd maar ze bleef lekker zo liggen
Ze hebben het zelfs geprobeerd te draaien met 37 weken.... maar geen succes.
Is ook een erg vervelend gebeuren hoop dat die van jou nog uit zichzelf draait

Ze hebben haar uiteindelijk met 38w4d gehaald via een keizersnede vanwege het gevaar op zuurstofgebrek bij je kindje als je nog nooit eerder ben bevallen
Laat je dus goed voorlichten mocht het zo blijven liggen

Veel sterkte en wijsheid

Groeten
 
Terug
Bovenaan