Stuitligging

Hoi,

Ik ben nu 33 weken en 2 dagen zwanger en de baby ligt nog niet met het hoofdje naar beneden. Ik maak me er best zorgen om.

Wie heeft hier ervaring mee en wie heeft er wel eens een keerpoging gehad?
Wat als de baby in een stuit blijft liggen??

Carmen

Hoi Carmen,

Ik heb geen ervaring met een keerpoging, maar weet wel dat je kindje nog best spontaan kan draaien nu. Een keerpoging vindt volgens mij meestal plaats rond de 36 weken. Mocht dit niet lukken of draait je kindje toch weer terug, dan kan je in principe nog steeds op de natuurlijke manier bevallen al zal het wel wat zwaarder zijn omdat als laatste het hoofdje eruit komt. Ook zou het een keizersnee kunnen worden, maar dat is allemaal afhankelijk van hoe je kindje straks precies ligt (je hebt verschillende soorten stuitliggingen). Ik zou me nu nog geen zorgen maken omdat (zoals ik al zei) je kindje nu nog spontaan kan draaien en je er dus ook nog weinig over kunt zeggen. Heel veel succes en ik hoop dat je een normale bevalling tegemoet kunt zien.

Groetjes,
Jacqueline

hoi ik ben nu 37 weken zwanger en het is voor mijn de tweede stuitligging, maar ik heb nu de baby laten draaien voor 1,5 week geleden en gelukkig voor mij met succes! het is geen prettige ervaring en ik heb erg mijn best ,moeten doen om te ontspannen maar de baby ligt nog steeds goed! succes met je beslissing!