Stuitligging

Hallo allemaal.

Ik ben afgelopen donderdag voor controle bij vk geweest. Onze kleine ligt nog steeds in een echte stuit. Nu moet ik volgende week terugkomen om te kijken of ie goed is gaan liggen. Hoe groot is de kans dat de kleine nog draait? Heet ie nog ruimte genoeg, hebben jullie ervaringen hiermee??Ik maak be toch een beetje druk merk ik,...ik wil zo graag 'normaal 'bevallen. Een keizersnee lijkt me heel eng, heb ziekenhuisfobie hihi!

Liefs jeske, 33,4 weken.

Hoi,

Ik kan me voorstellen dat je je een beetje zorgen maakt, zeker als je een ziekenhuisfobie hebt.

Het kindje kan nog wel draaien maar de kans wordt steeds kleiner omdat het minder ruimte heeft. Hebben ze het er niet over gehad om een draaipoging te doen? Daar zou je anders ook eens over na kunnen denken.

Syl
37+1

Hoi, onze zoon lag ook in een stuit. Ik geloof dat ze tot 35/36 weken de mogelijkheid hebben om goed te gaan liggen. Hangt ook een beetje af van de grootte van je kindje. Ligt je kindje rond 35/36 weken nog niet goed, dan kunnen ze een draaipoging doen. Ik vond dat erg meevallen. Misschien ook omdat ik gelijk terecht kon na het bezoek aan de gyn. en weinig tijd had om er bang voor te zijn. Draaipoging is mislukt, en ben uiteindelijk met een geplande keizersnee bevallen omdat ons kind zo groot was (9 pond). Bedenk je gewoon dat een stuit niet perse een keizersnee betekent, je kunt ook gewoon bevallen. Alleen moet je wel in het ziekenhuis bevallen en neemt de gyn je bevalling over van de vk. En de meeste ziekenhuizen houden vantevoren bijeenkomsten waar je naar toe kunt om eens te gaan kijken hoe het reilt en zeilt op de kraamafdeling en in de verloskamers. Het kan daar zelfs heel gezellig zijn, weet ik uit ervaring. Het is niet te vergelijken met een 'gewone' afdeling.
Maar misschien draait je kindje nog gewoon hoor!
Geniet van de laatste weken!
Groeten van Simone

Mijn zoontje is pas met 37 weken omgedraaid, ze stonden op het punt om een draaipoging te doen toen hij zomaar met zn koppie omlaag dook. Ik heb dat overigens heel goed gevoeld, zo van: "wat doet dat kind toch daarbinnen??"

Dus, het kan nog hoor!

Groetjes hanke

Terug
Bovenaan