Stuitligging

Hoi allemaal,

Ik ben vanochtend bij de vk geweest en kwam erachter dat ons kindje op het moment met het koppie naar beneden ligt. Nu ben ik 'pas' 34 weken zwanger en kan er nog vanalles gebeuren, maar ik vraag me af wie dit nog meer heeft of heeft gehad.

De vk vertelde dat we, als het hoofdje over 2 weken nog  bovenin ligt, een echo krijgen om te kijken hoe het precies ligt en of het dan gedraaid kan worden.
Ik ken dit helemáál niet, want mijn andere 2 kindjes hebben volgens mij de hele zwangerschap al goed gelegen (in ieder geval bij elke controle).
Ik ben nog nergens nerveus over ofzo, maar het is wel weer even nieuwe informatie.

Henrike

Hey,

Je berichtje is een beetje verwarrend, maar ik ga er van uit dat je kindje op dit moment in stuit ligt. Mijn tweede kindje lag ook in stuit. Zij is toen zelf gedraaid met een week of 35. Deze spruit lag tot de vorige controle ook in een stuit of helemaal dwars. Gisteren bij de controle lag ze helemaal goed. Lekker met haar hoofdje naar beneden. Het kan dus voor jou ook nog alle kanten op.

Maak je er vooral niet te druk om.

Claudia. (31+6)

Ons meissie ligt ook nog steeds in stuit. Ik ben nu 35 weken en 5 dagen zwanger, en ukkie heeft de hele zwangerschap al in stuit gelegen. Ik ga ervanuit dat ze niet meer vanzelf draait. 8 september heb ik een echo, om te kijken of ze gedraaid is maar tot nu toe voel ik haar alleen van onder schoppen!!
Dan zullen we wel naar het ziekenhuis moeten, om een eventuele draaipoging te bespreken.

Ik hoop dat jouw kleintje zich nog vrijwillig omdraaid, dat scheelt in ieder geval een hoop hoofdbrekende beslissingen!!

gr. Peet

Hoi!

Onze kleine heeft tot een week geleden in stuit geleden. Billen naar onder.
Maar was vandaag bij de vk en hoogstwaarschijnlijk ligt ze nu goed! Koppie naar beneden!
We krijgen 10 sep nog een liggingsecho voor de zekerheid maar denk dat ze nu wel blijft liggen. Ze is namelijk ook al iets aan het indalen!

Bij ons is het dus 'goedgekomen'!

Succes met jouw stuitliggertje!!!

Liefs, Billie
34w4d

Hallo allemaal,

Eindelijk weer eens online.
Op 3 september ben ik naar de vk geweest. Zij denkt dat de baby in een stuit ligt, nu moet ik morgen voor een echo. Spannend hoor. Mijn 2 dochters lagen allebei netjes met hun hoofd naar beneden. Zelf heb ik ook het gevoel dat het gewoon met het hoofdje naar beneden ligt, maar we zullen wel zien. Ik maak me nog niet te druk. Ben nu 34 wk, en het is de derde. Het zal wel wat ruimer zijn en dan zou ik ook de ruimte gebruiken om nog even te draaien zo af en toe. Het geeft wel een hoop geroer tegen mijn ribben en ingewanden, maar dat is ook wel gezellig.

Groetjes,
Marjo

Na de liggingsecho blijkt dat onze meid dus niet in stuit ligt. Ze heeft gewoon hele ronde billetjes. Zelfs na de echo, zei de verloskundige dat ze met voelen aan de buik nog het idee had dat ze in stuit ligt, zulke ronde billen heeft ze hihihi.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is: de verloskundige kan het ook fout hebben. (in mijn geval zelfs drie verschillende verloskundigen). Ik zou nog nergens van uit gaan totdat de echo een en ander bevestigd!!

groetjes Petra
(36+5)

En vanmiddag tijdens de echo bleek onze kleine dus lekker met 't koppie naar beneden te liggen. Had ik het toch goed gevoeld. Wat mooi om het hartje te zien kloppen en de baby kreeg het zelfs voor elkaar om tegen het echoapparaat te schoppen. Dat had de echoscopiste nog niet eerder mee gemaakt. Hopelijk gaat de kleine het niet in zijn hoofd halen om mijn buik te verbouwen en toch andersom te gaan liggen, want dan kan ik lekker toeleven naar een  fijne thuisbevalling. Ik hoop dat het voor de stuitertjes en niet stuitertjes allemaal goed komt.

Groetjes,
Marjo

Terug
Bovenaan