stuitligging

A

Anoniem

Guest
Het zegt nog niet alles want ik ben  pas 29 weken maar het dametje ligt in een stuit. Dat zet me toch al aan het denken wat ik zou doen mocht het straks nog steeds een stuitligging zijn. Mijn vorige dochter lag ook in een stuit en toen heb ik gekozen voor een keizersnede omdat het nou eenmaal het minste risico voor de baby is.
Maar nu heb ik haar ook  rondlopen (nog geen 2 dan)  die nog voor zoveel dingen opgetild moet worden (in en uit bed, kinderstoel, van meubels waar ze niet op mag maar wel doet etc). En mijn man neemt wel wat vakantie op maar 6 weken heeft ie ook niet. Ook heb ik geen familie dichtbij wonen. En mijn moeder te lang laten logeren trekt mijn man waarschijnlijk niet! Wat dat betreft  ben ik  geneigd te kiezen voor een stuitbevalling.
Als dat mag. Ik weet niet of de afwegingen anders zijn als je een litteken in je buik hebt van een vorige keizersnede. En waarom kies ik nu wel voor  meer risico op complicaties voor dit kind, misschien ook niet helemaal eerlijk.
Ik weet het echt nog niet. Maar flink duimen dat mevrouw zich netjes draait. En dan is er natuurlijk ook nog de draaipoging en de moxa-therapie.

Hebben jullie al idee waarvoor je zou kiezen bij een stuitligging?

groetjes, Anne

jeetje meid

misschien gaat ze nog draaien hoor!!!
ik weet niet wat ik zou doen ik was voor een pretecho en die van mijn ligt ook in een stuit maar ik ben nu 27 weken dus ga er wel van uit dat hij nog gaat draaien zo niet ja ik weet niet ik heb mijn oudste gewoon gekregen en die tweeling met een keizersnee dus ik heb geen idee wat ik zou doen ik denk het laatste , lijkt me zeer pijnlijk om van een baby in stuit te bevallen volgens mijn ook idd meer risico ja ,, waarom bel je niet je verloskundige op als je met deze vragen blijft zitten misschien heeft ze advies enzo voor je

veel liefs cora

Hoihoi,

Vervelend zeg! Maar gelukkig kan je kleine zich nog bedenken en anders gaan liggen!
duim duim......Ik heb zelf een ouderwetse gyn (zegtie zelf) en die heeft liever een normale bevalling bij een stuit dan een keizersnee! maf he? Hij vind het beter voor baby en mama, tijdens en na de bevalling....
Maar aangezien je 1ste met een keizersnee is geboren heb ik werkelijk geen idee wat ze je nu aanraden, vaak toch weer een keizersnee? Ik zou het gewoon ff navragen hoor....anders blijf je maar in deze onzekerheid hangen! Ja toch?

Heel veel succes!!!

Liefs Jo

Mijn dochter lag vanaf een week of 27 al met haar koppie naar boven. Ze draaide daarna nog  wel om haar as, maar niet meer van stuit- naar hoofdligging. Uiteindelijk hebben ze haar met 37 wkn in het ziekenhuis gedraaid en 12 dagen later ben ik thuis bevallen. Als het niet was gelukt om haar te draaien, dan had ik voor een keizersnede gekozen. Er werd geschat dat ze rond de geboorte 8 pond zou wegen en dat durfde ik niet aan met een stuitbevalling. Achteraf ben ik erg blij dat het draaien gelukt is, want de keizersnede zouden ze pas inplannen met 39 wkn  en ik ben uiteindelijk bevallen met 38 wkn en 5 dgn (in 4 uur tijd!). Anders was het dus een spoedkeizersnede geworden.....

Deze uk buitelt nog mijn hele buik door, dus ik ben benieuwd of het uiteindelijk ook een stuitligger wordt of niet.

groetjes,
Ikke

Hoi hoi,

Ik heb ook bij de tweede weer een keizersnede gehad. De oudste was toen 1 1/2 jr.
En echt.... die hoefde ik heel niet   te tillen hoor! Mijn man is toen trouwens de eerste 3 weken wel thuis geweest.
Gewoon zorgen dat er bij de commode een trapje staat, dan kan hij mbv jou er zelf opklimmen en kun je hem zo verschonen. Wil hij dit niet, dan verschoon je hem toch even op de bank of de tafel met iets eronder?
De trap naar boven (voor het middagslaapje) kon hij zelf beklimmen (en ik er dan achter staan, zodat hij niet zou vallen), hij klom zelf in zijn bedje etc.etc. Vond ie zelf ook leuk, hij vondt zichzelf al heeeel groot.

Zolang je niet mag tillen, word je heel kreatief in het bedenken van oplossingen hoor!!

Maar ja, misschien zijn ze met 2 jaar net wat eigenwijzer dan met 1 1/2 jaar.
Die eigenwijzigheid bij mijn zoon is pas met een jaar of drie gekomen.... dus ik had mazzel.

Sterkte en misschien kun je toch wel gewoon bevallen.
Groetjes Renata.

Terug
Bovenaan