Stuitligging

Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik dus 22 weken en 5 dagen zwanger van ons eerste kindje.
Nu heb ik nog een vraag.
Onze kleine meid ligt bijna altijd in een stuit. Tot nu toe lag ze bij elke echo in een stuit. Ook voel ik haar ontzettend vaak laag schoppen en een enkele keer wat hoger.
Is de kans nu groot dat ze uiteindelijk als ze wat meer vast komt te liggen in een stuit blijft liggen of zie je toch dat de kleine uiteindelijk met het hoofdje naar beneden gaat liggen???
Wat is jullie ervaring daarin??

Liefs Muis

Hallo muis81,

Bij mij lag de kleine de hele tijd goed, maar na 32 weken lag hij in een stuit, na twee weken is hij toch weer terug gedraaid, dat jullie kleine meid nu steeds in een stuit ligt zegt helemaal niks, bijna tot op het laatste moment kunnen ze gaan draaien.

Succes!

Groetjes Manon(37w 4d zwanger)

Hoi hoi , hier hetzelfde verhaal ons kleintje ligt ook steeds in een stuit , heb me laten vertellen dat dat nix zegt dat de kleintjes heel vaak nog draaien ..

Hi,

Bij mijn vorige zwangerschap heeft onze uk ook de hele tijd in een stuit gelegen. Hij is niet gedraaid en met 36 weken heb ik een draaipoging gekregen (die niet gelukt is, maar dat is een ander verhaal). Ik heb me toen laten vertellen, dat een kindje heel lang met zijn of haar hoofdje naar boven ligt en dat het eigenlijk altijd met de 34-35 weken wel in de juiste houding ligt. In sommige gevallen gebeurt dat dus niet (zoals bij mij), maar dat schijnt echt maar een klein percentage te zijn.

Draaien doen ze pas laat in de zwangerschap omdat voor die tijd de uk nog te veel ruimte heeft om terug te draaien en dat zou zonde zijn van de poging. Dus er zal bij jou voorlopig niks ondernomen worden omdat het nu met 22 weken nog geen enkele zin heeft. Maar praat er anders met je vk over, die kan je vast veel meer vertellen.

Gr. Tamara.

Ik ben het helemaal eens met Tamara. Bij mijn eerste ging de VK pas kijken hoe het kindje lag met 36 weken. Dit was eigenlijk iets te laat want een draaipoging is (doordat het eigenlijk te laat was met 37 weken) niet gelukt. Verreweg de meeste kindjes gaan tegen het einde goed liggen. En zo niet ...... bij mij is het een KS geworden en daar kom je ook wel weer overheen.

Hoi Muis,

Wat ik begrepen heb is dat 1e kindjes over het algemeen met 32 weken indalen en dan ook wel in de juiste positie moeten liggen.

Volgende kindjes hebben wat meer de ruimte en liggen met 37 weken meestal in de definitieve positie.
(persoonlijk heb ik zo mijn bedenkingen bij die "ruimte" ik ben nu bijna 34 weken zwanger en heb eerlijk gezegd niet het idee dat de baby, die ook in een stuit ligt, heel veel kanten op kan)

Maar goed het kan in jouw geval dus letterlijk en figuurlijk nog alle kanten op!

groetjes Marieke (28 oktober uitgerekend van kindje nr.2)

Hoi Muis,

Mijn eerste kindje is in een stuitligging geboren. Ze hebben haar met 37 weken nog proberen te draaien maar dit is niet gelukt. Mij is aangegeven dat ze tot ongeveer 35 weken nog uit zichzelf kunnen gaan draaien. Dus je hebt nog kans dat jou kindje gewoon gaat draaien.

Groeten,
Thamar

Terug
Bovenaan