stuitligging

ik lees af en toe eens mee en reageer weleens.
ik ben nu 33.1 weken zwanger en onze kleine ligt nog steeds in stuit.
het schijnt dat ie nog ongeveer 2 weken kan draaien en daarna niet meer.
zijn er meedere waarvan de baby in stuit ligt of hebben jullie een vorige keer een stuitbevalling meegemaakt??
en hebben ze geprobeert te draaien??
ben gewoon even benieuwd,maak me nu al druk,maar kan nog alle kanten op.

bedankt alvast.
 
Sorry kan je geen ervaringsverhaal vertellen.. Wat ik weet over een stuit ligging beschrijf je zelf al. kan nog draaien en ze kunnen de kleine helpen met draaien.
Hoop dat iemand anders hier ervaring heeft en je meer informatie kan geven!
Succes / sterkte. Liefs Lisette
 
Mijn kindje ligt ook in stuit. Ben nu 32 weken zwanger dus hier nog een weekje de tijd om te draaien uit zich zelf. Anders gaan we as dinsdag naar de verloskundige met ws een verwijzing voor het zkh om het kindje te draaien. Maar goed het is mijn tweede en ik heb gelezen dat het nog wel kan draaien omdat deze meer ruimte heeft dan de eerste. We zullen dus wel zien. Ik hoop dat het dinsdag wel gedraaid is, maar vrees het ergste. Voel nog steeds een harde plek in bovenbuik en dat is het hoofdje.
 
Ik ben nu 31 weken zwanger. Ook mijn knindje ligt in stuit. Volgens mijn vk kan het nog makkelijk draaien tot 36 weken. Als het dan nog niet gedraaid is, wordt er gekeken wat er verder gedaan wordt. Waarschijnlijk wordt er dan een draaipoging gedaan. maar om hiervoor in aanmerking te komen moet je wel aan een aantal voorwaarden voldoen.

Zo moet je minimaal een bepaalde hoeveelheid vruchtwater hebben en mag het kindje nog niet ingedaald zijn.

@Anouska
Gaan ze al draaien met 33 weken? De kans is dan toch veel te groot dat het weer terug draait? Tenminste, ik begreep dat het voor de 36 weken weinig zin had, omdat de meesten dan weer terug draaiden.
 
Ik weet het niet precies wat ze gaan doen. Met 31 weken lag het in stuit en moest in week 33 dan weer komen als het dan nog zo lag dan kwam er een verwijzing. Meer weet ik ook eigenlijk niet..
 
Hier hetzelfde verhaal: gisteren bij vk (32 weken), kindje in stuit, lag eerst wel goed. Vk maakte er totaal geen probleem van en ging er vooralsnog vanuit dat het zo weer goed zou zijn.

Mocht dat niet zo zijn, nou, dan komt het ook wel weer goed.

Hoop dat onze verhalen je gerust stellen!
 
hoi ik ben een oktober mama.bij mij lag ze ook in stuit van week 28 tot week 33 .toe is ze zelf gedraait .dus maak je geen zorgen .het komt wel goed .als je zelf kalm onder blijft groetjes soubai
 
Terug
Bovenaan