stuitligging??

Hallo,

Ik had even een vraagje...
Gistermiddag had ik een hele zere buik en voelde dat ons kindje dwars in mijn buik lag. (kleine uk die lag al weken goed met het hoofdje naar beneden.) Maar nu heb ik dus zelf het idee dat de kleine gedraaid is naar een stuit, en nog steeds heb ik zeurende pijn in mijn zij tot in liezen.
Moet ik de verloskundige hier voor bellen? Ik moet pas volgende week weer heen.
En vanaf wanneer gaan ze een poging doen tot draaien? Ik ben nu 35 weken.
Graag hoor ik jullie reacties.

Liefs Karolien

Ik zou gewoon de afspraak afwachten. Er is grote kans dat de kleine vanzelf nog terug draait. Als de kleine bij controle echt in stuit blijkt te liggen zal de vk wel met je bespreken wat ze willen doen. Bij mij gingen ze bij week 36 draaien helaas is dat na 2 pogingen niet gelukt, maar dat komt omdat de kleine met de billen al is ingedaald. En als je het echt niet vertrouwd dan moet je gewoon bellen en dan hoor je vanzelf wat je moet doen, maar zou me niet te druk maken. Suc6!

Hoi Karolien,

ik zou gewoon nog even afwachten bij mij lag het kindje in week 35 ook nog enkele dagen overdwars.
maar vlak voor de controle draaide het weer in de goede richting. In week 34 was ik nog op controle geweest en toen lag het kindje voor het eerst niet meer in stuit.

als je het toch niet vertrouwd ook ivm die pijn dan zou ik even de verloskundige bellen, zij kunnen je vaak toch beter geruststellen en evt nog een extra controle doen. Hier zijn ze voor!!

sterkte en succes
Froukje

Terug
Bovenaan