Stuitligging

Hallo dames,

Zijn er toevallig ook dames waarvan hun kindje ook in een stuit ligt? Die van mij ligt nu bij 34,5 week nog in onvolkomen stuit (d.w.z. beentjes omhoog en kontje in het bekken). Maak er toch een beetje zorgen omdat het kindje zich niet kan afzetten (ivm beentjes in de lucht) en de draai niet kan maken. Nu wat oefeningen gedaan die ik heb meegekregen van de verloskundige, het helpt nog niet echt. Ik zit echt niet te wachten op uitwendig draaien maar wat moet dat moet..Hoofdje zo tegen mn ribben aan de hele dag is ook niet heel prettig maar of schoppende voetjes nu alles zijn. Ik hoop dat hij/zij de kracht vind om te draaien zodat ik gewoon normaal kan bevallen. Het blijft even spannend.

Ik ben nu precies 35 weken zwanger en ons kindje ligt ook in een stuit. Morgen gaan ze proberen het uitwendig te draaien. Welke oefeningen heb jij meegekregen van de verloskundige? Tegen mij zeiden ze alleen dat ik op handen en voeten moet gaan zitten zodat de kleine meer ruimte heeft om te draaien, maar dit hou ik niet zo lang vol...

Die oefening heb ik inderdaad ook meegekregen en je moet dan vooral wiebelen met je kont (ziet er maf uit). Van een vriendin begreep dat het ook helpt wanneer je op de grond gaat liggen, je rug gestrekt en je benen tegen de muur. Plaats dan wat kussens onder je bilen zodat je de zwaartekracht zijn werk kan doen. Bij deze oefening kon ik echt zien dat er wat gebeurt in je buik maar gedraaid is het niet. Ben erg nieuwsgierig of het draaien morgen lukt bij jou. Succes en sterkte morgen, hou je me op de hoogte?

Ben ook 34+5 dagen zwanger en de mijne ligt ook in onvolkomen stuit. Hoop ook dat ze nog draait heb 6 feb weer een echo, en mocht ze dan nog in stuit liggen gaan ze ws ook proberen uitwendig te draaien.

Maar gevoelsmatig doet de mijne niets anders dan draaien. ene moment voel ik de hik in mijn onderste om het zo maar te zeggen. En de andere keer ligt ze weer hoog.

Ik draai ook duimen!!! Succes!!

Dit is mijn derde kindje die in stuit ligt...
Ik ben maar een keer normaal bevallen, bij de anderen heb ik een KZ gehad, nu bij deze ook weer. Ze hebben bij mijn dochter ook geprobeert haar te draaien, even een vreemd gevoel, maar geen pijn! Ik stond weer op van de behandeltafel en ze zakte zoweer in stuit... De volgende dag kon ik weer komen en kreeg ik een KZ.

Nu krijg ik een geplande KZ, dus laat haar maar lekker zo liggen...

Nou het draaien is gelukt hoor! Maar het ging veel en veel te makkelijk, binnen 2 minuten was het gedaan. Maar zo'n 10 minuten later lag meneer alweer anders! Toen hebben ze hem meteen weer teruggedraaid.. Hij heeft nog te veel ruimte om te draaien, ik heb veel vruchtwater, dus ik ben bang dat ik nog een keer moet. Ik heb het idee dat hij nu alweer anders ligt, het is een heel beweeglijk mannetje.

Ik ga morgen weer naar het ziekenhuis voor een echo en een flow meting (doorstroming placenta-baby). Ben erg benieuwd of hij/zij is gedraaid. Voor mijn gevoel niet omdat ik het hoofdje goed kan voelen bovenaan bij mijn ribben maar dat kan natuurlijk ook het kontje zijn. Mocht het niet gedraaid zijn dan maar direct een afspraak maken om te draaien. Merk dat ik er toch een beetje zenuwachtig van word, zou eigenlijk zo graag thuis willen bevallen.

Terug
Bovenaan