Stuitligging

Hoi,

Iedere keer als we een echo ( we hebben groeiecho's omdat de eerste bevalling niet heel goed is gegaan, uiteindelijk een keizersnede) hebben ligt de kleine in stuit. Dit voel ik ook goed want vaak zet de kleine zich af en dan heb ik t hoofdje weer tussen mijn ribben liggen.
De Vk vertelde dat 95% van de baby's nog kunnen draaien in week 34, maar ook dat de beentjes wel diep in het bekken liggen en dat daardoor de kans weer minder is dat het gaat draaien.
Als het over 2 weken nog steeds on stuit ligt wordt het waarschijnlijk een geplande keizersnede bij 38/39 wk.
Aangezien ik de eerste bevalling als traumatisch hb beleefd hoop ik een beetje op die geplande keizersnede ipv een natuurlijke bevalling want dan weet Ik precies waar ik aan toe ben, vinden jullie dat gek!

Nee, dat is helemaal niet gek! Heb zelf ook een slechte eerste bevalling gehad wat na anderhalve dag puffen toch nog een keizersnede werd. Als zou blijken dat onze kleine in stuit zou liggen en het een geplande keizersnede zou worden dan zou ik eerder ook opgelucht zijn! Daarom zou ik bijvoorbeeld ook niet kiezen om het kindje te laten draaien als het niet goed zou liggen. Dan maar een keizersnede. Ik snap je!

nee ik vind dat niet gek! ik persoonlijk ben doodsbang voor een keizersnede, maar mocht mijn ukkie nou met zn beentjes in mn bekken liggen ( dus al ingedaald maar dan op zn kop)
zou ik hier ook voor gaan hoor! ze zouden het kunnen proberen te draaien. maar dat betekent dat ze ukkie eerst omhoog moeten duwen/trekken ( au au au!), daarna duwen en trekken aan je buik om hem/haar te draaien ( nog meer au au au) en dan maar hopen dat hij/zij blijft liggen, als het uberhaupt al lukt!

heb bij mn 2e een draaipoging gehad en dat was echt geen pretje! en dan was zij nog niet eens ingedaald gelukkig!
ik koos toen voor een draaipoging omdat ik panisch ben voor die buikwond van een keizersnede.
ben zo erg bang dat dat zo veel pijn doet na de bevalling! en ik dacht, dat draaien doen ze wel even! ( verkeerd gedacht hahaha)

nee hoor ik snap je wel, zeker als je al zo'n nare bevalling achter de rug hebt gehad!

liefs, do

Nee is gek, ik zou ook liever voor zekerheid gaan. Weten waar je aan toe bent is in deze spannende tijd een hele opluchting. Een redelijk ontspannende bevalling is altijd beter ook voor je mentale toestand.

ik zou er ook voor kiezen hoor.. ik moet vanmiddag naar gyn bespreken hoe of wat wel of niet inleiden. zat juist gister te denken stel dat knou zou komen en ze zouden zeggen dat kindje bijv niet goed lag zou kzeggen ga niet draaien schijnt echt niet prettig te zijn sowieso met draaien niet maar schijnen ook je hartslag wat op te voeren op een of ander manier. nou leg je daar met een bonkend hart, zou dan zeggen hup keizersnee en klaar.
success

Nee is niet gek hoor en vooral niet omdat je zo'n nare bevalling heb gehad. Ik denk zelf dat ik er ook voor zou kiezen als ik de die keus zou hebben. Ik ben allang blij dat de kleine man van mij al een tijdje goed ligt en ook vast bij mij is draaien geen optie en dan zou het zoeizo een keizersnede worden. Maar dat is mijn geval niet nodig. Ik zal voor je hopen dat het toch een keizersende wordt voor jou.

Liefs RH

Terug
Bovenaan