Stuitpijn door scheve stuit, wekelijks stuit recht laten zetten. Wie herkent dit

Bij de bevalling is er een enorme knoep/ knak gehoord. Paar weken naar de bevalling onwijs veel pijn aan de stuit .. ik naar de bekkenfysio bleek de stuit naar links te staan. Nu ga ik wekelijks naar de fysio en staat de stuit scheef.m en word deze weer recht gezet.. zijn er meer vrouwen die dit herkennen en hoelang had jij daar last van ?? Ik ben nu 8 weken geleden bevallen en heb nog steeds onwijs last van mijn stuitje..

Ik heb precies hetzelfde. Vorige fysio masseerde de boel altijd flink los en zette hem recht, meest had ik dan een week of 2/3 minder last, nu had ik na paar dagen weer last. Ene dag gaat het beter dan de andere. Ik kreeg als tip een handdoek te vouwen en op stoel te leggen en dan ze te zitten dat je stuit net voorbij de handdoek is, zodat je er niet op zit, dit scheelt met zitten heel veel pijn. Ook helpt ontspannen ban de spieren er omheen; liggen op je rug, knieën gebogen en voeten op grond/bed en dan benen uit elkaar laten vallen. Na de eerste was het na maand of 5/6 wel echt heel veel minder/over, nu na 3,5 maand nog veel klachten, maar we hoop!

Na het rechtzetten is de boel nog 6-8 weken gekneusd dus als die bij jou elke keer opnieuw rechtgezet wordt kom je niet echt tot herstel. Eigenlijk moet je zien te voorkomen dat de stuit opnieuw scheef komt te staan, dit kan door oefeningen die de fysio je zou moeten kunnen geven. 

Je hebt ook "stuitkussens" daar zit een uitsparing bij de stuit. Bij de zwangerschap hielp dat bij mij wel, erna niet meer. Maar misschien heb jij er wel baat bij. 

Bij de 1e bevalling ook gehad. Door osteopaat behandeld en uiteindelijk door fysio middels interne manipulatie rechtgezet. Volgens mij 2 x en toen vooral rust en oefeningen doen.
Ik blijf af en aan last houden van mijn stuit. Of hij nog scheef staat weet ik niet. De fysio zei wel dat ik een hypermobile/zeer flexibele stuit heb die snel ‘verschuift’ maar dus ook terug.

Nu 10 maanden geleden van de 2e bevallen. Gelukkig geen last van mijn stuit gehad. Nu af en toe nog klachten zoals na mijn 1 e bevalling maar goed te doen.

Terug
Bovenaan