Ben ik de enige die met regelmaat een stuk maand overhoudt aan het einde van het salaris? Wordt er niet goed van! Iedere keer is er wel wat! flinke bedragen sparen lukt niet. Ik schaam me diep om te moeten zeggen dat mijn man fulltime werkt en ik (wat gelijk staat aan) 3 dagen (ik ben stewardess). Ja, we wonen (te) duur, als ik het overnieuw zou kunnen doen, zou ik niet weer voor zo'n duur huis kiezen (2 onder 1 kap). Ik kan wel elke maand de rekeningen betalen, maar een week (of anderhalf) voordat er weer payday is, moet ik aardig creatief zijn met boodschappen en tanken enz. en dat moet er niks stuk gaan of onverwachts komen zeg maar! We leven verder helemaal niet erg luxe ofzo (geen plasmaschermen, bourgondische levensstijl of vakanties) ik weet zeker dat er gezinnen zijn die het slechter getroffen hebben, absoluut, je gaat leven naar wat je hebt. Wij hebben helaas heel veel pech gehad in het verleden en ook hebben we nog een lening lopen die we onder andere voor de hormoon/IVF behandelingen hebben afgesloten. (die moest je toen nog zelf betalen) en dat nekt ons nu gewoon. Sorry voor deze klaagzang, het is "maar" geld, maar het zorgt soms best voor stress!
groetjes Monique
groetjes Monique