stukjes brood liga in het handje.....pfff

A

Anoniem

Guest
nou zoals hier boven al staat..ik vind het zooo moeilijk ben constant bang dat jamie zich verslikt.

hij is nu ruim 6 maanden en krijgt fruit en groente nu heeft ie 2 tanden dus van een liga bijt ie hele stukken af en dan krijg ik het helemaal benauwd dus dan prak ik het weer en geef het met een lepeltje maar heb toch zoiets van hij moet het toch leren...hoe doen jullie dit??? zelfde met brood straks weet dat je het een beetje nat moet maken maar het idee alleen al zo'n stukje in z'n mond doen..klinkt misschien een beetje als een nurd hoor maar vind het echt moeilijk zou ook niet weten wat te doen als ze zich verslikken ja armpjes omhoog en dan?

pff wat een vragen he..maar vrrag het liever aan jullie ervaren moeders dan op het cb..

oja wat ik nog vergat nu jamie ze tanden door komen kan het dan zijn dat hij nu in z;n ontwikkeling f stil staat een maand geleden draaide hij zich op ze buik en terug en nu...helemaal niets alleen maar liggen op z'n rug en als wij hem op ze buik leggen gaat ie gillen legt z;n hoofd neer en vind het wel best geen beweging meer in te krijgen...

hoop echt dat ie snel weer iets gaat doen....

haha wat een verhaal he...

groetjes marielle

Hoi Marielle,

Ook ik was bij de oudste bang dat hij zich zou verslikken in stukjes brood oid, maar dit is een natuurlijke reflex die ieder kind heeft om niet te stikken in iets wat in de mond komt.
Ik geef mijn zoontje nu altijd een broodkorstje in de hand als wij aan het eten zijn, kan hij lekker op sabbelen en er komen niet zo'n hele grote stukken af.
Mijn jongste heeft nog geen tandjes,maar toch bijt hij ook stukken van zijn liga af en protesteert dan ook uitbundig. Ik kijk altijd hoe het met hem gaat en als het echt niet gaat vis ik met een vinger het stukje uit zijn mond, maar vaak laat hij het zelf al uit zijn mond vallen.

Wat betreft de ontwikkeling.
Kinderen doen 1 ding tegelijk, of ontwikkelen zich of groeien (tanden krijgen is ook groeien), dus je kindje zal zodra de tandjes er zijn wel weer gaan rollen ed.
Tanden krijgen kan ook oorpijn veroorzaken en dan ik rollen ook niet echt prettig, verandert de druk in de oren.

Hopenlijk heb ik je hier iets mee geholpen.

Liefs Saskia

Hoi Marielle

ik vind het ook eng hoor, Feline is nu 6 maanden en 5 dagen en ze eet wel brood in ienieminiminimini stukje gescheurd   en t gaat prima, maar ik durf haar nog niks zelf te geven, als ik haar met dr tandenborstel laat spelen dan duwt ze die ook achter in haar strotje tot kokhalsen toe dus dan denk ik dat t met een stuk brood niet beter gaat. bij de oudste gaf ik haar ook pas later iets zelf te eten hoor, met n maand of 7/8, dan gaat die ontwikkeling zo snel en is het ineens niet eng meer.

gr janneke

Hoi Allemaal,

Feline is nu 7   maanden. Gosteren naar het CB geweest en ik heb een nieuw eetschema gekregen.
's Morgens een boterham en een fles. dan fruit of een liga met drinken. Dan tussen de middag een boterham met iets erop met een fles. 's Middags wat drinken, eventueel een versnapering erbij. 's Avonds   groente en dan nog een fles na 1 uurtje en dan naar bed.

Maar even over het stikken: Feline doet dat soms ook met haar liga, het is 1 keer zo gegaan dat ze flink moest hoesten, dus toen heb ik het stukje uit haar mond gevist. En het is inderdaad een natuurlijk iets, ze moeten het toch een keer leren. Als je het later pas gaat doen zullen ze dit ook hebben.

groetjes Mariska

Hoi

Onze middelste stikte in van alles.Die heeft echt letterlijk heel wat keren op de kop gehangen,omdat hij geen lucht meer kreeg.
Maar ondertussen is hij 5 jaar en is hij er wel redelijk overheen gegroeid.Alleen gaat overgeven wel heel makkelijk bij hem.

Maar ik denk dat als het niet lekker gaat met eten dat je het weer even een tijdje moet laten staan.Dan zijn ze er gewoon nog niet aan toe.
Mijn zoontje begon daarom pas met ongeveer een jaar met brood eten. Daarvoor ging het echt niet.Ook koek ed ging niet lukken.

Groetjes Jessica

Lotte is bijna 8 maanden en eet ook nog niet echt 'vast voedsel'. Ze stikt er nog veel te veel in. Kleine stukjes brood en  fruithapjes met grotere stukjes, het lukt nog niet erg. Ik ben ook van mening dat ze het vanzelf wel leren en als het niet gaat, dan nog maar even wachten. Tuurlijk moeten ze het oefenen, maar ze moeten er ook wel aan toe zijn, denk ik. Dus voor alsnog blijft de staafmixer op het aanrecht.

Groetjes, Marisa

Hallo,

Ik sluit me aan bij mijn voorganger. Onze oudste kon ook in alles stikken. Ik ben meester in het uit de keel vissen van vast zittende etenswaren! Ik bleef dan ook altijd in de buurt als ze iets zat te eten en iets te eten in de auto (want die tijd komt ook) daar zijn we pas heel laat mee begonnen, want dat vond ik een vreselijk eng idee.
Eva bleef ook toen ze ouder was regelmatig kokhalzen en verslikken. Vooral bij brood.
Ook als ze overstuur was, dan kwam het geregeld voor dat ze alles eruit gooide.

Uiteindelijk bleken haar amandelen zo groot dat ze elkaar raakte. Daardoor had ze maar een heel klein keelgat. Toen ze 2,5 was zijn haar amandelen eruit gehaald en nu gaat het stukken beter.

Bas sabbelt tot nu toe vrolijk aan zijn Liga. Als er een te groot stuk in zijn mond komt, dan werkt hij het zelf naar buiten. Aan brood zijn we nog niet begonnen. We wachten af, maar ik zou dit keer eerder aan de bel trekken als hij dezelfde verschijnselen als zijn zus vertoont.

Groetjes,
Karin

Terug
Bovenaan