Stukjes eten!

A

Anoniem

Guest
Mijn   dochter van 10 maanden eet goed, zolang het maar gepureerd is. Als er al een stukje inzit spuugt ze het uit, kokhalst kortom het wordt een bende.......
Maar brood eet ze wel evenals rijstewafel en liga....Wie heeft er tips???

Hoi Oktober,
Misschien moet ze gewoon wennen? Aangezien ze haar brood wel gewoon eet? Ik zou het haar aan blijven bieden en verder niet teveel ingaan op het gekokhals en tegerlijkertijd steeds hapjes geven zonder stukjes... Hopelijk duurt het niet te lang  . Succes!!!

Ik doe daar niet moeilijk over en geef haar lekker gewoon gepureerd.
Die stukjes komen vanzelf wel hoor als ze er aan toe is.
Sil

Wij hadden problemen met brood eten.
Teun kokhalsde zo erg dat alles er weer uitkwam.
Toen zijn we hem af gaan leiden,een favo speeltje erbij en als hij ging kokhalzen als een gek zo achterlijk mogenlijk doen met het speeltje.
Hij vond dat dan zo leuk dat hij vergat dat hij aan het kokhalzen was en slikte alles ineens door. Het komt vanzelf,ineens kunnen ze het.
Succes.

Groetjes Mikkie.

Hoi,

Joh, dat komt allemaal vanzelf wel. Het ene kind doet dit snel en het andere dat. Waarschijnlijk zit je uk toch sneller aan het happy meal dan jouw lief is!
Mocht je willen gaan oefenen (en tegen de troep kunnen), dan is banaan geweldig. Gewoon een kwart stuk banaan geven. Ook ander zacht fruit als stukjes nectarine, aardbei, kiwi enzo kan, maar banaan kunnen ze zelf goed  vastpakken.

Groetjes, KT

Wij hadden hetzelfde "probleem" met Alicia en de groentenhap. De potjes van 6 maanden waren altijd binnen 10 minuten helemaal leeggegeten. Maar toen we overstapten naar de potjes van 8 maanden, toen at ze slechts 3 a   4 hapjes.
We hebben toen een week lang de zelfde groenten gegeven tot ze aan de stukjes gewend was. De week erop heb ik een andere smaak geprobeerd en toen was er niets meer aan de hand. Ze is nu helemaal gewend aan stukjes en eet nu binnen 15 minuten hele maaltijd op. Gewoon blijven proberen.

Mocht het echt niet lukken dan kan je altijd nog proberen om de helft wat fijner te pureren en dat te mengen met wat grovere stukjes.

Groet,
Lisette

Terug
Bovenaan