Hier hebben we een dametje dat het zelluf wel kan, en altijd een drama maakte van voeren. Dus wij gaven al snel stukken. Wel eerst met erg zachte dingen begonnen die ze nog makkelijk in een vuistgreep vast kon pakken en "afbijten". Zoete aardappel, wortel, banaan, broccoli, brood etc.
als richtlijn hou je aan pinkvorm. Zo smal en lang. Dan kunnen ze het makkelijk grijpen en afsabbelen.
Ronde vormen altijd in kwarten, zeker als het een velletje heeft. Bosbessen kun je wel door de helft doen.
Als ze beter gaan pakken met hun vingertjes en betere mondmotoriek hebben, kun je stevigere dingen toevoegen en wat kleinere stukjes geven.
Zelf heb ik veel gehad aan googlen op baby led weaning. Dit is wat anders, vergelijkbaar met de rapley methode. Je bent begonnen met puree, wat helemaal niet slechter is, maar daardoor geen BLW. ik had dat ook. Maar er wordt veel uitgelegd over hoe je eten serveert, en als je op plaatjes googled, dan zie je zelfs infographs over hoe je het beste dingen kunt snijden voor ze.
Op facebook is er ook een groep waar ik een tijdje in mee keek, maar na een tijdje vond ik het veel druk om alles super perfect te doen. Toch blij dat ik het gedaan heb, want daar kwamen ook veel onzekerheden over niet willen proberen of kokhalzen vs stikken voorbij. Veel goede uitleg over stukken eten.