stukjes in de voeding grrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!

Hallo,
ik heb 'n dochter van 10 mnd. ze eet haar pap en brood goed maar haar fruit en groente met stukjes ze moet  het  gewoon niet.Ik heb alles al geprobeerd.Heel fijn maken zelf met stukjes groente laten eten maar ze stikt er gewoon in.Zijn er meer mensen die hier last van hebben of hebben gehad en kan ik zelf iets doen dat ze wel stukjes gaat eten en met ons mee kan eten.

hoi essie,

ik ken dat probleem mijn zoontje heeft tot ongeveer 16mnd geen stukjes gegeten uit potjes.
die kleine aardappeltjes van 12mnd potjes kwatte hij er gewoon weer uit en ook bij het fruit.
als wij groente aten deed ik zijn eten door de staafmixer en als hij een potje kreeg gaf ik hem alleen macaroni of iets waar geen stukjes in zaten.
op een gegeven moment door toch te blijven proberen hield hij de stukjes binnen en at het op en kauwde.
ik heb ook gehad dat hij geen brood at tenzij ik er muizen stukjes van maakte.
later bleek ook dat hij last had van doorkomende kiezen maar ook was hij lui om te kauwen, nu heeft hij zijn hele gebit en eet bijna alles.
sterkte

groetjes moni

Hoi
op mijn werk kom ik het wel eens tegen idd dat ze geen stukjes willen de 1 stikt er echt bijna in met kokhalzen en soms zelfs voeding terug geven.

Het enige wat je kan doen is blijven aanbieden. Het is een kwestie van wennen. Ze drinken maanden alleen melk en eten pap alles is vloeibaar en dan opeens moet je stukjes wegwerken dat is ff oefenen.

Mijn dochtertje wilde helemaal geen fijne groente pas toen ik haar hele stukken in haar handje gaf at ze wat. Misschien dat je dat een kan proberen. Een flink stuk aardappel, bloemkool, hele bonen (snij of sperzie) of banaan.
Dan kan hij zelf doseren hoeveel hij in zijn mond stopt en of hij het eet of alleen maar kneed. Misschien dat jullie dan tegelijk ook kunnen eten.
Ik las dat je al veel geporbeerd had dus misschien dit ook wel.

En geloof me op een gegeven moment gaan ze echt wel eten.
Eet hij wel liga of iets anders wat hard is?

succes

hoi hoi
mijn dochter is nu 10.5 mnd
toen ze 7 mnd was begon ik met 8 mnd potjes om te oefenen
eerst ging ze ook kokhalzen maar bleef het steeds aanbieden toen ze 8.5 mnd was at ze het zonder moeite op nu eet ze zelfs 12 mnd potjes dus het komt vanzelf mijn vriendin haar dochter is nu 14 mnd en eet sinds kort pas potjes van 8 mnden met stukjes dus maak je niet druk het komt wel

probeer eens soepstengels ,dat kunnen ze zelf platsabbelen en er komen soms hele kleine (onschuldige) stukjes af,misschien went dat langzamer..
en anders "laten kneden" zoals hier al werd beschreven schynt ook goed te werken,ze likken het dan zelf van hun vingertjes af,of vind ze dat vies?
in elk geval succes

Terug
Bovenaan