Stukjes in eten is vies!

Hallo,

Ik heb een dochter van 1 jaar en die weigert al heel lang stukjes in haar eten.
Ze eet nog steeds potjes van 6 maanden.
Brood moet ze ook niet en fruit met stukjes ook niet als het maar vloeibaar is.
Ik heb al van alles geprobeerd van pureren, alles vers, brood in melk, 6 maanden potje mengen met stukjes, nou ik kan op mijn kop gaan staan maar ik krijg er dan echt niks in hoor.

Hebben jullie misschien een tip voor mij?

Graag hoor ik dat dan en alvast bedankt.

Groetjes
 
Wij hebben hier hetzelfde probleem. Puree met stukjes wordt geweigerd. Maar alleen maar stukjes gaat er wel in. Een soort van rapley methode, maar dan geven wij het wel zelf met een lepel of vork.

Misschien helpt het voor jullie ook!
 
hier zijn de dames inmiddels 13,5 maanden en als ik fruit uit een potje geef, krijgen ze de 8 maanden potjes zonder stukjes. ik heb zelf de 12 maanden potjes geprobeerd en het is net een soort nepfruit en zelfs ik vond het niet lekker. als ik ze vers geef, eten ze wel gewoon hele plakken banaan en halve druiven, maar de potjes met stukjes vinden ze gewoon niet lekker.

ik heb wel gemerkt dat zelf gemaakt eten er beter in gaat dan potjes. ze vinden geprakte aardappen met geprakte broccoli en rul gebakkengehakt erg lekker.....

ik zou er niet echt moeilijk mee doen. het komt vanzelf wel. heb je al gekeken of ze iets van peer/banaan wil eten als je haar een stukje in haar hand geeft

succes ermee!
groetjes,
petra
 
Hoi,
Dit probleem heb ik ook gehad met mijn zoontje. Het overstappen na het wat vastere voedsel.
Ik ben doorgestuurd naar de logopedie en toen bleek dus dat zijn slik reflex nog te ver naar voren zat. Hij vond het ook niet prettig om aangeraakt te worden aan zijn handen en wangen. Dit heeft er mee te maken. (weet niet of dat bij jouw kindje ook is)
Door oefeningen te doen zijn we echt met stappen vooruit gegaan.
Nu gaat het veel beter maar is nog wel kieskeurig.
Eten uit potjes krijgt hij niet meer want dit is smerig en vind het belangrijk dat hij met de pot mee gaat eten. Het kan geen kwaad hoor nog even uit 6 maanden voeding te geven. Mijn zoontje heeft dit tot een jaar gegeten.
Beter dan niks!!!
Succes ermee en echt op een dag komt het goed maar ik weet dat dat ook frustrerend kan zijn.
Groetjes
 
Dit klinkt misschien raar maar als je het eten nou eens aanbiedt zoals je het zelf eet?
Dus i.p.v. puree met stukjes gewoon een heel stuk bloemkool in de hand waar ze zelf mee aan de slag kan? Is even radicaal anders denken natuurlijk maar misschien accepteert ze dat wel.
 
@twieno: wat voor soort oefeningen waren dat dan?
Hier is het probleem iets minder groot maar gaat het ook niet van een leien dakje. Regelmatig wordt ook alles zo weer uitgespuugd. Hij wordt ook niet graag aangeraakt aan zijn handen dus wie weet...
 
quote: Mvwtje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-06-2009 10:54:04'));

Dit klinkt misschien raar maar als je het eten nou eens aanbiedt zoals je het zelf eet?
Dus i.p.v. puree met stukjes gewoon een heel stuk bloemkool in de hand waar ze zelf mee aan de slag kan? Is even radicaal anders denken natuurlijk maar misschien accepteert ze dat wel.



Dat was voor mijn kinderen de enige manier waarop ze bijvoeding accepteerden. Prutjes hebben ze nooit gelust, die werden altijd uitgespuugd. Ook nu, jaren later hoef ik bij de oudste niet met aardappelpuree of appelmoes aan te komen. Maar stukken zelf vasthouden en zelf eten? Dat ging vanaf de eerste hap goed!
 
@anoniememama; Eindelijk hier een bericht van mij.
Via de logopedie heb ik oefeningen gekregen om zijn slik/wurg reflex verder naar achter te krijgen door wangetjes te masseren op een speelse wijze. B.v. om een liedje te zingen.
Handen masseren maar vooral zijn wangetjes en mond.
Spugen heeft mijn zoontje ook lang gedaan. Moet hem ook erg afremmen met b.v. zijn boterham. Propt heel zijn mond gelijk vol met alle gevolgen van dien.
Het beste is contact op te nemen met de logopedie die hebben veel tips.
Bij mijn zijn ze aan huis gekomen zodat ze zagen hoe hij eette enz.
Succes ermee.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan