stukjes in groentehapje

Hallo allemaal!
Mijn dochter is nu 8 maanden oud en ik geef haar regelmatig een potje groente (olvarit). Ze kreeg eerst de potjes van 6 maanden en daar zitten helemaal geen stukjes in, maar nu ze 8 mnd is mag ze de potjes voor 8 mnd en daar zitten best grote stukken in.
Mijn dochtertje vind dit helemaal niks en bij elke hap moet ze erg kokhalsen en spuugt ze alles weer uit, als ik door blijf gaan.

Zijn er moeders die dit probleem herkennen!! Ik weet echt niet hoe ik haar aan de stukjes kan laten wennen.

 
Hallo zomermamma,

nou ik snap je probleem hoor ik heb precies hetzelfde gehad. Mijn dochter esmee vond dat overstappen van de potjes van 6 maand naar die van 8 maand ook niks en ook zij spuugje alles uit.
Maar na een tijdje was ze eraan gewend en at ze het wel op.
Ik heb nu hetzelfde probleem weer, want mijn dochter is nu bijna 13 maand en is dus pas over op de potjes voor 12 maand en ouder en daar zijn de stukken natuurlijk nog weer groter ( ook erg groot vind ik zelf hoor) en nu wil ze het weer niet eten.
Dus prak ik het nu eerst even en dan gaat het al een stuk beter.
Nou ik zou zeggen succes ermee en hopelijk gaat het bij jou straks net als bij ons en went het vanzelf.

Groetjes mamma van Esmee
 
Hoi,

Herkenbaar hoor! Mijn zoontje is intussen alweer een jaar en ook hier ging het eten van stukjes niet van een leien dakje. Wat ik deed was eerst een paar happen met stukjes geven en daarna de mixer erdoor. En dan natuurlijk telkens meer hapjes met stukjes. Wat je ook kan proberen: een ander merk potjes. In de 8maandenpotjes van Olvarit zitten inderdaad wel erg grote brokken, vooral aardappel dan. De stukjes in de 8maandenpotjes van bijvoorbeeld Blédina zijn veel kleiner. Nu weet ik natuurlijk niet of dat merk ook in Nederland te krijgen is (ben zelf Belgische) maar misschien zijn er nog merken die kleinere stukjes in de potjes doen?
Veel succes, en niet paniekeren als het niet direct lukt. Mijn zoontje eet nu nog steeds geen 8maandenpotjes van Olvarit als hij te moe is of zo...

Groetjes,
Marian
 
Hoi

Mijn dochter is nu 8,5 maand en ik had in het begin ook moeite met de 8 maanden potjes van Olvarit, ik vind het verschil tussen de 6 en de 8 maanden potjes erg groot, er staat op "kleine stukjes om te leren kauwen" nou, kleine stukjes, echt niet.
Wat ik nu doe is eenhalf potje 8 maanden en een half potje 6 maanden door elkaar mixen en geef haar dit dan, dan is het niet zo dik zoals die 8 maanden potjes zijn en leert ze toch wat grovere stukjes te kauwen en tot nu toe gaat het goed.
Succes ermee.

Groetjes Linda
 
Terug
Bovenaan