Stukjes

Ja, mama's daar was ik nog een keertje.

Want in de potjes groenten van 8 maanden zitten stukjes. Sommige potjes hapt ze zo weg, maar vaak loopt ze toch te kliederen met het eten. Ze heeft nog geen tandjes, dus ik  kan me best voorstellen dat het best lastig eet. Af en toe zet ik de staafmixer erop en dan gaat het wel iets beter, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.  
Mama's om mij heen, hoe gaan jullie hier mee om en  hoe hebben jullie dit euvel opgelost???

Groetjes,


Petra  
 

Hoi, je kunt het eten goed prakken met een vork.
Ik heb  bijna altijd zelf gekookt, dan kun je de stukjes zo klein maken als je wilt.
Is ook nog vel voordeliger. Ik maakte dan van iedere maaltijd een  paar porties extra en dan zat er altijd wat in de diepvries.
Groetjes, Claudia.
 
hoi,
Je kan idd biobim gebruiken dat bind wel. Maar pap is niet noodzakelijke hoor.

Leren eten van een lepel doen ze ook zodra je fruit gaat geven. En pap zijn vaak loze callorieen.

Succes
groetjes joyce
 
oeps haalde twee topics door elkaar.

Maar kinderen kunnen fijne stukjes groente best eten hoor ook zonder tanden.

Zelf   hebben we altijd vers gegeven en 2x gepureerd en daarna gewoon meteen uit het vuistje zodat ze zelf kan happen en doseren. Maar ook kan voelen wat ze eet, er in kan kneden en dat beviel ons heel goed!

Potjes heeft ze nooit gelust.

Ik zie wel kinderen op mijn werk die erg aan stukjes in het eten en dat kan je gewoon rustig opbouwen hoor. Dan eten ze wat langer zonder stukjes of alleen zachte stukjes.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan