Stukjes....

Hoi,

Ik geef Myrthe al sinds ze 5 maanden groente en fruit. Echt alles gaat erin. Nu die 6 maanden potjes waar ook vlees of vis in zit, alles gaat op!
Maar nu komt het. Ze weet niet met stukjes om te gaan.
Ze kreeg van mij altijd een liga waarop ze kon sabbelen. Nu heeft ze tandjes en bijt ze stukjes af waarna ze gaat kokken en hoesten. En ik let erop hoor, het zijn geen grote stukken want die haal ik uit dr mondje.
Stukjes brood vind ze niks en liga door haar fruit ook niet.
Ook haar zelf iets in haar handje geven werkt niet, ze gooit het weg. Ze wil alles fijn gepureerd hebben.
Ik maak er geen strijd van en laat haar lekker aan lummelen, ook geef ik haar iedere dag zelf iets in haar handje om mee bezig te zijn. Maar sutkjes in haar mond is een ramp.

Iemand nog tips?

Liefs Reneke

Hoi,

Nou wij hebben een apart mannetje.
Liga wou meneertje wel gewoon in zijn handje opkauwen, maar stukjes in zijn eten, of het nou fruit of groente was, moest hij niks van weten en weigerrde dat gewoon om te eten. Inmiddels is hij nu 8 maand geweest en sinds 1,5 á 2 weken wil hij wel stukjes eten. Gaat niet altijd van harte, maar het begin is er in ieder geval.
Ik bleef het gewoon af en toe aan bieden , maar mestal was gewoon alles fijn.
Hij was er gewoon nog niet aan toe. Misschien is dat het???

Succes ermee.

Liefs marielle

hoi Reneke,

ik geef mijn mannetje "gladde papjes" en grote stukken groente en fruit.
eerst zoog hij daar alleen maar op, daarne was het afbijten en uitspugen en nu slikt hij de meeste stukjes in.
ik zet hem wel altijd goed recht op zodat er geen stukjes perongeluk ik zijn keel kunnen vallen.
soms verslikt hij zich nog, maar dat kan hij nu zelf oplossen door te hoesten en dan alsnog te slikken (ik ben er wel altijd bij natuurlijk hoor!)

probeer het gewoon af en toe, het lukt op een gegeven moment vanzelf

groetjes suzan

heyhey.

ik denk dat het een kwestie van wennen is.
nathalia krijgt nu ook brood enzo, dit is een tijdje goed gegaan maar sinds gisteren haalt madam gewoon die stukjes brood uit haar mond en gooit het op de grond :S:S:S:S
en vanochtend een stukje banaan, daar ging ze van kokhalzen. en zo groot was dat stukje toch niet.
dat kokhalzen deed nathalia ook toen ze voor het eerst groente en fruit gepureerd kreeg, omdat ze daar ook aan moest wennen.
ik denk dat het gewoon even doorzetten is. als ze gewend is, zal het vast beter gaan.

groetjes,do

Terug
Bovenaan