Stuwing en extreem lekken

<p>Hey dames,</p><p>Ik ben dinsdag bevallen van ons zoontje. Ik heb hierbij de eerste melk kunnen geven van de borst. Dit was mijn enige wens in geval van borstvoeding. </p><p>Ik ben daarna gewoon KV voeding gaan geven. Nu heb ik sinds vandaag extreem veel last, harde borsten, pijnlijk, warm en stuwingen. Daarvoor geen stuwingen gehad... ook niet gelekt. </p><p>Nu lek ik overal door. Heb compressen en toch kan ik mijn BH uitwringen van de melk. </p><p>Wat helpt? Is dit al een ontsteking ?</p>

Dit is heel normaal. De eerste paar dagen maken je borsten colostrum en na een aantal dagen beginnen je borsten ineens rijpe moedermelk te maken. Dit kan inderdaad gepaard gaan met alles wat je beschrijft. Ik heb alleen geen tips wat er tegen te doen, ik gaf moedermelk dus legde mijn baby extra vaak aan. Maar wilde je alleen geruststellen dat het heel normaal klinkt :)

Was hier ook zo bij mijn 2e kindje. Zij kreeg flesvoeding vanaf dag 1. Ergens op dag 3/4/5 had ik ook enorme stuwing, enorme gespannen en grote borsten en het deed zo'n pijn. Kon niet op m'n zij liggen, alleen maar op m'n rug. Maar dat hoort er gewoon even bij, het is maar 1 dag dat het zo heftig is. Even doorbijten. Waarschijnlijk is het morgen een stuk minder! Sterkte!

Terug
Bovenaan