Stuwing met flesvoeding

Hi mama’s,

Wat is jullie oplossing tegen stuwing als je flesvoeding geeft? Koolbladeren/gelpads etc heeft de vorige keer niet geholpen.

Graag de gouden tip!

Paracetamol slikken. En voor hele erge druk onder de douche beetje leegdrukken. Niet te vaak doen dan stimuleer je alleen. Alleen de ergste druk eraf halen. Verder super strakke bh aan doen. Dag en nacht omhouden

Ik weet niet of er een gouden tip is. Ik weet dat ik bij de eerste na de bevalling dacht vanaf nu wordt beter en toen kwam de stuwing. Bij de 2e is de stuwing iets waar ik tegenop zag en bij de 2e ook echt langer heeft geduurd. Voor mij was het even erdoor heen gaan. Idd strakke bh en dag en nacht aanhouden. Ook tijdens het douchen. Het is geen pretje! Heel veel succes!

Ja idd je moet erdoorheen helaas. Idd een strakke BH en die altijd dragen ook tijdens het douchen. Bij mij werkte gelukkig van die koude compressen wel, vanuit de vriezer, er zijn niet zoveel andere middeltjes. Ik zou juist niet de erge druk eraf halen dit deed ik bij de eerste ook tip vd kraamverzorgster maar het heeft veel langer geduurd dan bij de tweede toen ik dit niet deed. Er gaat toch snel teveel uit. Succes!

Er is helaas niets tegen te doen. Paracetamol een strakke bh, en koelen. Ik kreeg als advies juist niet teveel met je borsten in de warme douche te gaan staan. En inderdaad douchen met bh aan. Warmte en de druk eraf ‘kolven’ stimuleert de stuwing alleen maar. Je lichaam moet het zelf opruimen, maar dat heeft dus tijd nodig, helaas.

Ja had er alleen last van met de 1e. Toen zeiden ze dat int ziekenhuis tegen me dus dan doe je dat maar

Met de 2e heb ik 2 dagen gespannen borsten gehad en verder helemaal niks. Niks geen last gehad. Dus zegt ook niks over een volgend kindje

Weinig aan te doen, je lichaam moet er even doorheen. Het is maar een dag of 2 heel erg en daarna neemt het alweer af. Zeker niet gaan kolven!! Ik heb er helemaal niks aan gedaan, 2 dagen best pijn gehad en ik kon alleen op m'n rug liggen en toen nam het al snel af. Even doorbijten!

Terug
Bovenaan