Stuwing na radicaal stoppen borstvoeding

Hoi Allemaal,

Ik heb een dochter van 6weken en gaf haar borstvoeding. Nu was ze de hele dag wakker en lag de meeste tijd te huilen van de honger. Vorige week ben ik begonnen met een flesje en nu bleek ze als ze deze op had een stuk rustiger te zijn. Omdat ik zelf helemaal gestressed werd van het huilen heb ik dit weekend besloten om volledig over te gaan op flesvoeding en niet geheel te stoppen met borstvoeding. Nu is het probleem dus dat ik last heb van stuwing. Ik probeer de druk zoveel mogelijk weg te kolven maar weet niet of dit de oplossing is. Wie is er ook radicaal gestopt met de borst en weet hoe ik de melkprodruktie zo snel mogelijk kan terugbrengen.

Debbie
 
Hoi Debby,

Ik ben ook zo van het een op het andere moment gestopt met geven van bv.
Ook idd omdat Daan al een poosje heel veel huilde en met een flesje tevreden was.
Ik had mij voorgenomen om rustig af te bouwen maar na 2 dagen zat ik al op volledige fv.
De eerste dagen ben ik gaan kolven als mijn borsten echt op spanning stonden, maar ik kolfde maar een klein beetje alleen de spanning eraf.
Na een week hoefde ik maar een keer per dag te kolven, maar dat deed na een dag of  
2 a 3 zeer en toen heb ik de kolf helemaal aan de kant gezet, met het gevolg dat ik nog wel een  kleine week met gevoelige borsten heb gelopen, maar het was goed te doen.
Dus mijn advies kolf alleen de spanning eraf dan ben je volgens mijn zonder  al teveel problemen redelijk vlot van je stuwing af.

Groetjes Saskia  
 
Ik ben na 4,5 week ook van de een op andere dag gestopt. ( spruw aan mijn borst, heel pijnlijk) Op advies van de lactatiedeskundige ben ik telkens als de spanning te hoog werd onder de douche gaan staan met de sproeikop op mijn borsten. Daarna een paar minuutjes masseren zodat de melk eruit kwam. Na 2 dagen was de spanning eraf en was ik zelfs geen zoogcompressen meer nodig.
 
Hoi,

Wel goed opletten op rode plekken of pijnlijke plekken. Indien je koorts (en fikse hoofdpijn) krijgt de huisarts waarschuwen. Ik ben door omstandigheden ook na 3 weken de bv af gaan bouwen, dit ging snel. Wel iom lactatiekundige. Maar uiteindelijk wel een fikse borstonsteking gekregen. Dus goed de spanning er telkens af halen. Het hoeft niet hoor borstonsteking, maar indien je deze klachten hebt wel even de huisarts bellen en vertellen dat je de bv aan het stoppen bent.

Veel succes
 
hoi,
dat lykt my ook het beste hoor,
ik moest door ziekenhuisopname van myn oudste zoon,
en de omstandigheden er omheen,ook sneller stoppen met bv
ik douchte eerst lekker warm,zocht een rustig plekje en kolfde de druk van
myn borsten af,dan nog even namasseren voor die harde plekjes
'op te schuiven) en dan soms nog even pompen maar zeker géén nieuwe
stuwing opwekken,ik heb trouwens nooit borstontsteking gehad!
groetjes en succes!
anne
 
Terug
Bovenaan