Stuwing vs. Harde plekken

<p>Hallo allemaal,</p><p>Gisterochtend heb ik voor het laatst een borstvoeding gegeven. In een week of 8 ben ik van 6 voedingen naar niks afgebouwd. Steeds pas als ik geen stuwing meer voelde, heb ik een volgende voeding laten vallen. </p><p>Mijn vraag is: wat is het verschil tussen stuwing en harde plekken? Ik heb altijd vrijwel direct harde plekken die gevoelig zijn (als je eraan zit). Is dit stuwing en kan ik het dus gewoon zo laten? Weg masseren lukt eigenlijk nauwelijks. Om de plekken weg te krijgen moet ik of m'n dochter aanleggen of (hand)kolven. </p><p>Als ik nu blijf aanleggen of kolven, heb ik het idee dat mijn productie nooit stopt. Hoe kan ik het best die laatste voeding afbouwen? Ik vind er vrij weinig over op internet... </p><p>Ik wil wel vast zeggen dat ik écht wil stoppen met de borstvoeding.  Alvast bedankt voor jullie reacties!</p>

Ik zou even contact opnemen met een lactatiekundige. Zij kunnen je, gericht op jouw situatie, adviseren en samen met jou klachten als ontstekingen of verstopte melkklieren voorkomen. 

Hoi hoi 
mij had ook altijd harde plekken en stuwing ik 3x per dag kolven was voor mij niet eens Voldoende maar ik wilde toch echt stoppen en van die ellendige pijn af! 
Ik heb het  homeopathische geneesmiddel genaamd Phytolacca D6 in druppelvorm van het merk VSM gebruikt en dit remt de productie van melk af. Maar toen gaf ik de melk niet meer aan mijn zoontje! Daarbij kolfde ik soms nog 2/3 x heel kort om even de spannenjng eraf te halen maar op een gegeven moment ben ik helemaal gestopt en na 3 dagen was het over :) 
sterkte ermee en uiteraard is het goed om met een deskundige het te bespreken

Terug
Bovenaan