Stuwing

<p>Hee allemaal. </p><p>10 dagen geleden ben ik bevallen van onze dochter. Na een dag of 4 kreeg ik ontzettende stuwing, wat logisch is omdat ik flesvoeding geef. De kraamhulp zei dat het na een dag of 2 wel over moest zijn en dat was inderdaad zo. Mijn borsten lekken nog wel een beetje maar dat mag geen naam hebben. </p><p>Nu heb ik sinds gister opnieuw last van stuwing, zere tepels en jeukende borsten. Iemand die dit herkent? En weet of dit normaal is? En wat ik er aan kan doen? </p><p>Bedankt!</p>

Mijn dochter is 2.5 week oud. Ik geef ook flesvoeding. Kreeg idd ook na 3 dagen enorme stuwing. Het is 1 dag heel erg geweest, daarna zakte het af. 
Nu, 2.5 week verder heb ik nog steeds lekkende borsten. Het is niet heel erg meer, maar toch... Geen idee wanneer het stopt, ik wacht maar geduldig af ;) 
In de afgelopen 2.5 week was het ook de ene dag erger dan de andere dag. Pas sinds 3 dagen merk ik dat het nu echt minder wordt.
Jeukende borsten en zere tepels heb ik niet gehad, dus dat herken ik niet.

Stuwing.. vreselijk! Kon niet op mijn zij liggen slapen, gelukkig was de ergste “pijn” na een dag over.
Ik droeg wel de hele dag een sport bh (van de action zonder vulling, rekbaar, maatje kleiner dan normaal hiermee kon ik ook nog lekker slapen) droeg er ook 1 onder de douche, heb de warme douche op mijn voorgevel zoveel mogelijk vermeden, en kwam er ook niet aan, kreeg soms een toeschietreflex als ik er even langs kwam met mijn hand, heel irritant.. 
Had appelstroop in de vriezer, dat verkoelde wel, maar de zakjes werden snel warm. 
Wat bij mij echt hielp waren witte koolbladeren bij mijn bh in, net zo lang tot ze zacht waren. Was daarna heel snel weg.
had trouwens ook geen jeuk, wel kwam er steeds een donker geel drupje uit, dit heeft nog wel een tijdje geduurd. (Na 3,5 week was het wel weg geloof ik)
Dochter is nu 5 week, en alles is weer normaal gelukkig.

Met een dag of 10 heb je de eerste regeldag en worden de boobs opnieuw ingesteld op de behoefte van je kind, maar dat gaat niet altijd even subtiel.. Hopelijk trekt get snel weer recht! Mijn dochter is nu 8 weken en heb nog steeds soms van die explosie-momenten, zeker nu ze s nachts langer slaapt!

Terug
Bovenaan