Stuwing

3 dagen geleden is onze prachtige dochter geboren, waar we enorm blij mee zijn!
Nu begin ik wel te merken dat mijn melk productie op gang komt, en het doet enorm veel pijn. Wij doen aan flesvoeding vanwege privé redenen, heeft iemand tips hoe je het zo prettig mogelijk voor jezelf kan maken?
 
Gefeliciteerd met jullie dochter!

Wij hebben ook voor flesvoeding gekozen, maar ik kreeg ook last van stuwing.
Mijn kraamzorg heeft boterhamzakjes appelstroop in de vriezer gedaan die je op je borsten kan leggen. Appelstroop bevriest niet, wordt wel koud en kun je dus vormen naar je borsten.
Wel even een hydrofiele doek eromheen, voordat je brandplekken krijgt door de kou.

En anders maandverbandjes natmaken en invriezen. Als je die gebruikt ook even in een doek wikkelen.

Sterkte, maar geniet vooral van jullie kleine meid ?
 
Goed strakke sportbh, dag en nachr en zelfs onder de douche. Zo kort mogelijk uit doen. 
En koelen ja. 
 
 
In aanvulling op de andere goede tips:
Witte kool bladen in je bh. Afscheuren, afspoelen en klaar voor gebruik . Ik was hier zelf beetje sceptisch over en leek me wat viezig, maar was echt de beste tip die ik heb gehad. Kreeg em van zowel kraamzorg als verloskundige.
 
Van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje!

Wat vervelend, ik ken het.. Ook voor flesvoeding gekozen en elke dag vroeg de kraamhulp, en al last van stuwing? Nee hoor gaat prima haha. Maar een dag later was het raak..

Strakke sport bh aan gedaan en mijn ouders hebben een krop witte kool meegenomen. Klinkt idioot, maar echt werkte fantastisch.. Even goed koud laten worden in de koelkast of vriezer (niet laten bevriezen) en dan een blad eraf halen, even "kneuzen" en in je bh doen.. Ik heb het de hele nacht erin laten zitten en volgende dag merkte ik al dat het bijna weg was.. Door het kneuzen komt er een genees stofje vrij, vraag me niet wat maar het werkt fantastisch..

Ohja en niet te warm douchen.. Wordt het erger van.
 
Alvast gefeliciteerd!

Tips:

1 niet heet douchen.
2 strakke bh ook in de nacht
3 maandverband in twee knippen doe dit in een boterhamzakje daarna in de diepvries. Maak er een paar zodat je het kan afwisselen. Doe dit in je bh met een hydrofielewashandje.
 
Hier ook flesvoeding en idd, die stuwing is even pittig! Tips staan hierboven al genoeg, maar verder is het ook 'gewoon' even doorbijten. Uiteindelijk is het maar 1 a 2 dagen echt pijnlijk en vervelend en daarna zakt het alweer af. Je moet er even doorheen!
 
Terug
Bovenaan