stuwing

Hoi
Ik ben zaterdag bevallen van een dochter en geef fles voeding. Nu heb ik sinds vanmorgen erg last van stuwing. Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor? Houdt dit lang aan?

Hoi,
Allereerst proficiat!!! Wat leuk!
Balen he, die stuwing... als je geluk hebt ben je er binnen 24 uur vanaf. Het enige dat schijnt te helpen (geadviseerd door kraamverzorgsters bij mij) zijn witte koolbladeren in je bh... haha, ik weet dat het raar klinkt maar is echt geen grapje! Verder je kindje lekker vaak aanleggen en laten drinken.

Succes de komende tijd, geniet ervan en als je het afentoe even niet meer ziet zitten kom je gewoon lekker op dit forum ff je hart luchten!

Groetjes Marieke

Hoi! Gefeliciteerd!!
Laat je maar lekker verwennen! Bij mij heeft de stuwing al met al een goeie dag geduurd.
Ik had een superstrakke sportbh aan en dat hielp wel een beetje. Ook onder de douche bh aanlaten en tijdens en  na het douchen niet teveel aan je borsten komen. Gauw droogdeppen en hup de bh weer aan!  De kraamhulp die ik had gaf als advies dit 3 weken dag en  nacht vol te  houden.  Nog even dit: oppassen voor tocht op je borsten want het is wel een  "open" kanaal dus  de kans op borstonsteking is aanwezig ondanks dat je ze niet "gebruikt".
Het ergste was bij mij dus met een dag over, toen kon ik iig weer mijn armen optillen haha! Veel geluk met de kleine en succes met je Pamela's hihi!

Groetjes Saskia

Hoi hoi,

gefeliciteerd.
Ik ben in december bevallen en wat mijn kraamverzorgster had aangeraden tegen stuwing was koude koolbladeren op je borsten leggen en een strakke bh aan en ook onder de douche een bh aan houden en geen warm water op je borsten want dat stimuleert weer.  maar lauw water als je doucht bij je borsten.
Het heeft bij mij erg geholpen de koolbladeren en mijn schoonzusje deed dat ook.
Misschien is het wat voor je.

Groetjes Fanny

Hoi,
Ik heb ook koolbladeren gebruikt maar je moet ze wel eerst in de koelkast leggen en even kneuzen voor je ze gebruikt, blad in je hand en even fijnknijpen, het is namelijk het sap van het blad wat helpt.
Doe je dit niet dan komt het ook niet op je borst!
Witte kool en spits kool, rode kool gaat ook maar daar krijg je van die vlekken van die er niet meer uit gaan.

Succes!!
Miranda

Het beste middel tegen stuwing is een goeddrinkende baby!

Maar gekoelde koolbladeren kunnen het ongemak wel verminderen.

Je geeft kunstvoeding zie ik, dan is stuwing lastiger, omdat je kind je niet helpen mag. Als het heel erg wordt, kolf dan een keer je borsten helemaal leeg (daar breng je echt de borstvoeding niet mee op gang hoor!). Geef die melk vooral aan je kind, het zit namelijk zo boordevol antistoffen dat je je kindje 6 weken extra bescherming meegeeft (mooi meegenomen in dit seizoen).

Terug
Bovenaan